Gå til innhold

Et aldri så lite kjønnsskifte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde bestemt oss for å vite kjønnet denne siste gangen vi skulle lage barn - men rutine-UL hjelp oss lite :-(

Men så etter noen uker fikk jeg ny Ul (hos en allmennpraktiker, riktignok) fordi legen ikke fant hjertelyd - og da så både han (og jeg) atdet var en gutt. Legen var faktisk så sikker at han uttalte "Dette tar jeg ikke feil av!"

Så i mange uker var det en gutte-astronaut der inne - og hjernen og shoppingen og alt har vært innstilt på det.

Så i uke 29 (++) var vi til vekstestimering - og da sa Ul-legen der at han hadde satt penga sine på ei jente.....

Jente er vel og bra, men en liten omstilling i hodet, og litt betenkt med videre shopping... Og ikke minst - kjapp bestilling av en 3D UL.

Kom derfra nå. Alt så veldig bra ut. Ungen hadde bollekinn og sov søtt med den ene hånden oppi håret. Veldig søt!

Mellom bena (og nå lurer vi ikke lenger!!!!) viste det seg kjønnslepper og en sprekk. Ei jente!!!!

Så da får vi se om det er mulig å bytte inn noe av det vi har kjøpt (type lyseblå helsetepper og en god del klær), og noe (det som har vært kjøpt på salg) får vi bare gi bort. I tillegg får jeg vel returnere de 25 kg med arvetøy som kom i posten fra mine nevøer langt nord.

Jente eller gutt - vi tar i mot det som kommer, men jeg må innrømme at det blir en liten omstilling i hodet dette her!

.....og en ny navnedebatt!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så koselig med ei lita jente da... Men utrolig kjipt med alt det lyseblå du har kjøpt og fått. Får håpe du får byttet det meste.

Jeg har tenkt så mye på akkurat dette de siste dagene, om jm og vi så feil på ul....

Ha en fortsatt fin dag :-)

Skrevet

Der var du jo!! Har vært stille på deg de siste dagene??..eller er det jeg som har vært her på "feil" tid??

HVordan går det? Prøvde du osteopaten?

Skrevet

hjeeeelp!!! "frykter" d samme!! har bare vært på en ul (i uke 18) og d ble konstatert gutt. vi så d begge selv også...så her har vi handlet inn masse blått, bestemt navn og fortalt alle at vi venter gutt. TENK OM D KOMMER EN JENTE!!!! skjønner godt at d trengs en liten omstillingsprosess, for nå har dere jo sett for dere gutt ganske lenge. vi har termin om en mnd. og d blir nok ingen UL på oss før fødsel. er meget spent på om vi får bruke alle de blå klærne jeg har vasket :P

du får se positivt på d som iallefall fikk vite d litt i forveien. d blir nok minst like kos med ei lita jente :) lykke til fremover!

Skrevet

Uff, mente ikke å "skremme" noen - det var bare det at da jeg skrev om dette for noen uker siden, så var det så mange som syntes det var rart/sjelden at en gutt ble til en jente... De mente det var mere vanlig at det som først hadde sett ut som en jente viste seg å være gutt (i så fall har jo du "statistikken" på din side).

Det kan skje verre ting enn å ha handlet litt tøy i feil farge ;-)

Lykke til selv!

Skrevet

hehe....nei, ble ikke skremt av deg :) vet jo at sjansen er der, og alltid greit å være innstilt på at d kan komme både gutt og jente, uansett hva de ser på ul. jeg blir like gla samme hvilket kjønn som kommer ut :)

Skrevet

så ut som en gutt på UL med oss også. Var noe som stakk opp mellom bena og navlestrengen lå lengre oppe sa JM..så jeg har handlet inn en del gutteklær ja..Så har ikke forundret meg om det kom ei jente likevel hehe. Da får jeg evt håpe mange får gutter femover så jeg får gi vekk alle klærne.. visst det skulle vise seg å være ei jente.

Skrevet

sa de kan ta feil den veien også..vi får visst gutt denne gangen,men kan liksom ikke tru at det er en gutt:) ikke missforstå vi er kjempe glad for gutt,men eg føler på meg at det er jente:) min kjære har 5 jenter fra før,kanskje det er derfor det er så rart...blir spennende å se om det virkelig er en jente du får:)

Skrevet

He he... Akkurat samme hendte meg for noen uker siden. Sikker på gutt og handlet deretter. Fikk sjokk når UL viste jente, jeg var så sikker på gutt! Har liksom ikke klart å omstille meg enda. Har fått bytta det meste og de har vært kjempehyggelige på alle butikkene! Noen har ikke klart å holde igjen latteren heller, de har spurt hvordan i all verden dette gikk til... Har igjen en blå lue som jeg bare ikke klarer å bytte siden magefølelsen ennå sier gutt.

Kosli med jente igjen, har 1 jente og 2 gutter fra før:-)

Skrevet

Jeg begynner å bli veldig glad for at vi ikke fikk se kjønnet på UL.

Jeg med mitt paranoide sinn hadde ikke kommet til og trodd på jordmora likevel, og hadde sikkert endt opp med å bruke 1000-vis av kroner på en rekke private UL-er.

Nå synes jeg det er herlig å ikke vite, selv om det har ført til at vi kun har kjøpt 2 plagg, og kun hvitt sengetøy... =)

Skrevet

Krusemynthe:

Ja, jeg har vært hos osteopaten. Det hadde desverre ingen virkning på meg, så nå er jeg tilbake på pillene igjen...... Ble litt skuffet, for jeg hadde virkelig trua på det. Men, men nå er det jo ikke lenge igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...