Gå til innhold

Blodfortynnende sprøyter??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :0)

Noen som må ta blodfortynnende sprøyter i svangerskapet??

Er gravid med nr 2 og var på tidlig ul idag. Er 10+5. Fikk beskjed om at jeg må begynne på blodfortynnede allerede nå. Ved sist graviditet begynte jeg ikke med det før jeg var 20 uker.

Hadde blodpropp for 13 år siden, etter en operasjon.

Hadde vært fint å høre om hvordan andre opplever det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg få spørre om hvorfor du skal ha blodfortynnende ? Jeg har nemlig fått vite at jeg har altfor høyt blodtrykk, men hun ville vente litt og se ann før vi gjorde noe sa hun( hva vet jeg jo ikke da),,,, er 9 uker på vei.

Fikk medisiner for dette etter sist graviditet også, men jeg husker jo ikke hva.

sorry hvis dette ikke har noe med hverandre å gjøre altså, jeg er fullstendig blank når det gjelder medisiner og sykdommer.

Skrevet

Jeg går på fragmin sprøyter 2 stk per dag. Starter med dette allerede når ny baby planlegges. Denne gangen tok det 4 pp så har gått på de siden desember. Grunnen er at jeg har sterk leiden faktor som gjør at forekomsten av blodpropp øker veldig. Før de fant ut av hva som feilet meg mistet jeg to barn i uke 25 og 28 grunnet innfarkter i morkake. Har også i forbindelse med svangerskap og fødsel hatt 2 blodpropper i ben og 5 i lungene....kanskje flax jeg sitter her?

Har nå 2 friske unger der jeg har brukt fragmin i hele svangerskapet og bruker marevan etter fødsel...bruker marevan på livstid da.

Nå venter jeg nr 3 og er ikke engstelig så lenge jeg kan stikke sprøter. Blodtunnende er bra! Det får blode til å flyte letter i morkaken og sjansene for innfarkter er små. Har ikke merket noe på ungene, og svangerskap og fødsler har vært helt normalt, slutter på sprøytene 2 dager før fødsel og får da makrodex.

Skrevet

Hei. Jeg er 5+3 og går på en fragmin sprøyte hver dag. Begynte denne uken. Har også Leiden V og har hatt to ma'er tidligere. Får håpe det hjelper med blodfortynnende. Skal gå på det til 6 uker etter fødsel hvis alt går som det skal! Har ikke helt rukket å venne meg til å sette sprøyte på seg selv..wææ.. svartnet nesten for meg første gangen..men ALT for bebis =)

Skrevet

Har egentlig aldri hatt noe problem med dette tidligere. Går ikke fast på medisin til vanlig heller. Bare den ene blodproppen for 13 år siden. Har heller aldri hatt en sa.

For å være helt ærlig så fikk vi ikke helt med oss hva legen sa idag. Var bare helt oppslukt i bildet vi fikk. Fikk beskjed om at vi ikke kunne få flere barn uten assistert befruktning. Så det var litt rart å se at det var liv der uten noen som helst hjelp.

Men skal snakke med egen lege imorgen, får grave litt mer da.

Fint å høre hvordan andre opplever det. Og det å sette sprøytene er ikke så ille. Kjenner det nesten ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...