Gå til innhold

Ti still gamle damer, aarg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok så er jeg kanskje hormonell i disse tider, men alikevell,,,,

Jeg følger ikke alt jeg leser og hører om ang graviditet slavisk, men jeg prøver så godt jeg kan. Men når jeg forteller til svigermor, veninner av henne og min mor om ting jeg har funnet ut (hvalkjøtt, tegningsblødning, tre-dagers bluesen osv) så utbryter de: Huff, ja i disse dager er det å være gravid blitt en vitenskap, slik var det ikke når jeg gravid. Da kunne vi spise hva vi ville, og gjøre hva vi ville... blir så lei av å måtte forsvare hva vitenskapen har funnet ut de siste årene, er jo for pokker 30 år siden disse kvinnene fikk barn..

Føler det som om alt jeg kommer med blir føyset bort og at de ser på meg som flåsete, og dum..

Jeg er førstegangs, og alt jeg finner ut, lærer jeg av JM eller leser i bøker osv. Spør jeg damene sier de jo bare at de ikke husker forde det er så lenge siden de gikk gravide...

Huff, der fikk jeg det på trykk, så da føler jeg meg 10 kg lettere...

Måtte bare få en utblåsning..

ha en fin dag videre

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo en måte for de gamle damene å forsvare egne handlinger – det gjør jo folk alltid. Dagens retningslinjer blir dessuten ikke relevante for dem, – de trenger jo ikke å forholde seg til alt nytt innen graviditet. De er ferdige med den perioden og dersom barna deres lever i beste velgående - ja, så kan de ta seg ”råd” til å hakke på alt nytt.

Mitt beste råd til deg er å overse dem :)

Skrevet

Får prøve å gjøre det ja, før jeg går på veggene, hehe... Takk for svar :0)

Skrevet

Vil bare legge til at jeg så absolutt forstår din trang til utblåsning. :) Det er en del gamle damer med blått hår i min familie også, og det har tatt meg noen år å lære og smile søtt (men dog litt overbærende) til dem hver gang de kritiserer alle ”nymotens ting og påfunn”.

De lever nå i sin verden og vi i vår. :)

Skrevet

Jeg pleide å si at for det første er kostholdet annerledes nå - og

dessuten har antall dødfødsler gått drastisk ned etter deres tid -

nettopp fordi man vet mer om hva som er bra og ikke.

Skrevet

jupp jupp... bare tenk på anbefalingene om at barna skal ligge på rygg... Den gangen skulle de jo ligge på mage....

Skrevet

De gamle har også mye klokt å komme med!Ikke bare tull,de har trossalt også erfaring om det enn er lenge siden,...Jeg venter mitt 4 barn eldste er 14.Min svigerinne fikk sin første for snart 2 år siden,hun er hysterisk når det gjelder bøker ,leger og gud vet hva..Dere må ikke tro alt dere leser,erfaring fra andre har også mye for seg!!!! Mine 3 barn har det helt fint de!Lå på siden den gang,det gjør jeg fortsatt!! Lykke til!

Skrevet

Jeg deler frustrasjonen. Har fått beskjed fra "gamle damer" om at jeg ikke må lese en eneste bok, for da kommer jeg til å bli hysterisk.

Vi lever i et informasjonssamfunn der det er en enorm tilgang på informasjon. De fleste av oss får av det etterhvert en viss kildekritisk sans, og for meg er det i alle fall ikke en løsning å stenge meg selv inne i uvitenhet for å beskytte meg mot hysteri.

Jeg synes det er rart at folk tar seg rett til å blande seg opp i hva jeg leser og ikke leser. Og ikke minst hva jeg spiser og ikke spiser! Hvis jeg velger å ikke spise rå fisk og bløte oster og kutter ned litt på kaffeinntaket, så er vel det min sak! Det går jo ikke ut over andre enn meg i så fall.

Jeg er så lei av folk som skal blande seg inn i dette. Jeg lar da andre få spise og drikke hva de vil.

Godt å få ut litt frustrasjon:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...