S.J.E.F.E.N Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Har nettopp vært hos legen for å fjerne 2 føflekker. Så sier jeg at jeg har en til som gjerne vil ha fjærna og viser han denne, da sier han: den der er ikke noe farlig, så den vil jeg ikke ta. Jeg sier: jamen den er sjenerende for meg,synes den er ekkel å se på(den er på skuldra). Han: ja vi får se hvordan arra dine blir av de andre da så kan vi snakke om det. Herregud kroppen min har så mye arr at er det noe jeg driter i så er det arr,om jeg vil fjerne den er det vell jeg som bestemmer det ,er det ikke?? Det er tross alt noe jeg må betale for så da må vell jeg få velge?
jentebanden Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Det var bare så vidt jeg fikk fjernet en på innsiden av låret også, den gjorde vondt hver gang jeg tok et skritt. Han trodde heldigvis på at det gjorde vondt, så den ble fjernet. Så lenge legen sier den ikke er farlig (ikke medisinsk nødvendig å fjerne den), kan du vel ikke kreve noe. Da blir det vel et kosmetisk inngrep, og det må du sikkert dekke selv (alt, ikke bare egenandel). Har egentlig ikke peiling, men kan jo forstå at de ikke vil fjerne den av bare den grunn.
Dunder Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 Hvis du bor i Oslo-området går det an å gå på Føflekklinikken. Den er privat og der fjerner de det du vil skal fjernes. Kostet ca. kr. 400,- tror jeg..
S.J.E.F.E.N Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. mai 2008 bor ikke i oslo men det er bare 2 timer unna, om legen min ikke har tenkt å gjøre det kansje jeg tar en tur dit.
2gullklumper Skrevet 8. mai 2008 #6 Skrevet 8. mai 2008 400 var ikke spesiellt dyrt, jeg betalte 304 kr for å fjerne min hos fastlege.
Dunder Skrevet 8. mai 2008 #7 Skrevet 8. mai 2008 Ja, det er nok derfor og egentlig er det jo rettferdig. Det som ikke er helsefarlig må du betale selv. Du får ta deg en tur på Føflekklinikken. Tror de også er i Sandvika eller hvor det nå var..
S.J.E.F.E.N Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 8. mai 2008 synes ikke det var spesielt dyrt jeg heller betalte 207kr til legen + 160kr itillegg for det de hadde brukt av bedøvelse og sting og plaster og sånn, da jeg var der istad, var 2små føflekker.
prekæs Skrevet 8. mai 2008 #9 Skrevet 8. mai 2008 Vel. Offentlige helseforetak bør først og fremst prioritere mistenksomme føflekker. Føflekker som ikke er farlige kan man enkelt og greit fjerne andre steder. Drar man det litt ut kan jo noen komme til å forlange kun estetiske inngrep fordi det var viktig for dem. Og hvor skulle det ende da. Du betaler kun en egenandel hos fastlegen men staten betaler resten. Hvis du krever førsteprioritet på en kun kosmetisk stygg føflekk, kan det gå på bekostning av et barn som trenger en rask legetime. Og det er vel ikke riktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå