Gjest Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Virker som jeg de siste dagene har fått lite melk på ettermiddagen/kvelden. Hun "tuller" også mye med puppen, da. Spiser ikke effektivt og sutrer litt og DRAR i puppen(au de såre puppene mine...). Hun er tre uker. Nå spiste hun akkurat, men lite/kort måltid, 5 minutter liksom. Pumpet meg etterpå for å få tømt meg skikkelig og derfor oppfordre matstasjonene til å ordne mer mat. Riktig? Er det annet jeg kan gjøre? Drikker ammete også.
2hærligegutter Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Det er helt normalt å ha lite melk på ettermiddag/kveld og da vil de henge i puppen støtt i et par timer. Så seint på dagen er det bare den feite melka (siden det er den som blir prod. først), de skal spise seg opp for kvelden. Men det er greit å la det gå ca 1 time sånn at det får fylt seg litt før tulla spiser. Og er du veldig sår vil jeg annbefale skjold for avlastning, spesielt på kvelden da hun spiser og suger så mye. Jeg gjorde det og etter3 uker kunne jeg kutte det helt ut, men nå hadde jeg ordenlige sår da.
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 Hei! kjenner igjen nicket ditt fra bim.. Mini her var også sånn, og jeg ble oppfordret til å amme så mye jeg bare orket for å få opp produksjonen. Han hadde også gått opp litt lite fra vi kom fra sykehuset. Her i gården funket det ikke å bare skulle amme mer. Han lå konstant på puppen, sleit, sutret og dro. Hele kvelden, og han ble jo mer og mer frustrert og sulten stakkar. Her endte det med at vi begynte å gi litt erstatning sent på kvelden. Så fikk han bli ordentlig mett og dermed sove noen timer mens jeg fikk produsert opp mer. Ikke at jeg oppfordrer til å bruke mme, bare sier hva vi gjorde. Han er nå ca 8 uker, og får mme to ganger daglig. Jeg pumper meg om det går litt lenge mellom måltidene hans, og så får han det på flaske utover kvelden når jeg har lite. Fungerer bra for oss iallefall!! Og ja, du gjør det riktige med å pumpe for å få satt fortgang i produksjonen. Husk å drikke mye foresten..
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 Glemte å si at han på kvelden får puppe det som er før han får mm / mme på flaske...
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #5 Skrevet 8. mai 2008 Så det er håp, altså. Takk for svar (og kjekt å bli husket fra BiM), begge to. Vi får amme så mye det går og jeg har kjøpt en pakke NAN1 i tilfelle krise, det er jo pinsehelg og alt, kjedelig å stå der uten noe, i verste fall. Amme-te, drikke og spise. Er nok litt for dårlig på den spisinga, føler jeg er sulten og bør spise "hele" tiden, får liksom aldri spist nok/ofte nok, for man skal jo amme og det tar sin tid, kanskje ta seg en dusj i løpet av dagen, sove når hun sover, en tur på butikken, skife noen bleier etc etc...
2hærligegutter Skrevet 8. mai 2008 #6 Skrevet 8. mai 2008 Jeg har og gitt litt mme på kvelden, latt han få puppen først og så gitt han 30-60 ml med mme etterpå. Kunne ikke amme sånn siden sårene ble bare værre av det. Nå er han 6 uker og 4800 gr (f 4200 gr) og gitt seg med det mat maset. Det er slitsomt, men trøst deg med det at det hjelper etterhvert. Hadde foresten en natt jeg måtte opp å lage mme, ble aldri fornøyd. Men jeg tror jeg har gjort det mest riktige siden han nå sover 6 timer den første delen, og det er ikke mye han trenger de andre måltidene før han er fornøyd. Stå på og lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå