Gå til innhold

for sent å begynne med flaske??

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnen min på 4,5 mnd får kun pupp. jeg har lyst til å kunne dra ut en gang i blant uten sønnen min, f.eks å besøke ei venninne ol og hadde derfor tenkt å pumpe meg for å gi fra flaske. jeg har prøvd å gi han fra flaske et par ganger for å se hvordan det vil gå, men han skjønner ikke hvordan han skal gjøre det.. bare biter sammen tuppen.. hvordan skal jeg klare å lære han å drikke av flaske? har prøvd med mme i flaske også.. og da virker det som hele gutten vrir seg av forferdelse av smaken... trodde ikke det var så stor forskjell på mme og mm. er det det?

hilsen tante grønn på dette området

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken flaske er det du har prøvd? eneste jeg kommer på er følgende:

- smokken må passe barnets alder/sugeevne (3 hull i tuten tror jeg, til en på 4,5mnd)

- pass på at tunga ligger nede i munnen når du setter flasketuten inn, ellers får han ikke tak

- pass på at overleppa legger seg rundt tuten

- dytt tuten litt opp i ganen (akkurat slik som brystvorten dyttes inn)

- kansje du må smøre tuten med morsmelk/litt sukkervann for å fange mer interesse?

Lykke til! Håper det går seg til..

Skrevet

Du kan prøve andre typer flasker, hørt mye bra om nuk når de sliter med å ta den.

Men ikke bruk den, uansett hvilken type- men antall hull som alderen tilsier. Hvis du skal kombinere det med amming må en bare ha 1 eller maks 2 hull i den. Ellers kan barnet bare godta flasken og IKKE puppen!! En veninne som opplevde det, og ble fortvilet da ungen ikke vill ha pupp etterpå. Bare et tips, ikke sikkert det gjelder alle.

Skrevet

Jeg har aldri hatt noe problem med å kombinere amming og flaske. Med førstemann måtte jeg bruke de gammeldagse cannon flaskene, kunne bruke avent senere når han ble litt større. Prøv deg litt frem på smokkene, det er mange forskjellige varianter.

Skrevet

Dersom gutten bruker tutt kan du snike ut tutten og putte inn flaska for de bruker samme sugeteknikk på flaske og tutt. Det gikk i allefall her i gården.

Det er stor forskjell på smaken på mm og mme. Prøv med malt i mme da smaker den litt søtere.

Skrevet

Hadde det samme problemet med gutten min. Vi prøvde mange forskjellige flasker. Den eneste han vil ha er tommee tippee sine flasker. Smokken på de flaskene er bredere og flatere og ligner mer på brystvorter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...