Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Vet at man skal faste i 12 timer før. Men kan man drikke litt vann på kvelden? Blir jo grusomt i denne varmen å la være å drikke på 12 timer?
elin og gutta;) Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 må faste etter klokka 20, og du kan drikke et glass vann på morgnen. er min erfaring i alle fall:)
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2008 Skrekk og gru. Men på den annen side så slipper jeg kanskje do-flying i natt da
elin og gutta;) Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 du rekker å ringe å spørre lege eller jordmor.... kanskje du får lov til et glass eller to i løpet av kvelden:) husk å ta med noe å spise om det er langt til nærmeste cafe...og en vannflaske. du ønsker deg vann når du er ferdig vil jeg tro..... og kanskje en tyggis.... ånden kan bli litt kip av å sitte der å bare vente etter den sukkerlaken.
Trulte80 - Venter nr. 2 Skrevet 8. mai 2008 #6 Skrevet 8. mai 2008 På mine retningslinjer står det at jeg kan drikke litt vann. Hele poenget er at du ikke må få i deg noe med karbohydrater.
lille_ meg:) Skrevet 8. mai 2008 #7 Skrevet 8. mai 2008 Tar en sånn test lang tid?? Skal ta en sånn i neste uke, men har fått så lite info om den egentlig.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 8. mai 2008 Jeg fikk fortalt at det tas fastende blodsukker etter at du har fastet 12 timer. Så får du noe sukkerlake å drikke og må vente 2 timer før neste blodsukker. Så det gjelder å stå på trappa til legekontoret når de åpner om morgenen
Vannekanne Skrevet 8. mai 2008 #9 Skrevet 8. mai 2008 Off- den glukosebelastningstesten er en av grunnene til at jeg har kuttet ut å spise godteri etc. i ukene i dette svangerskapet. Testen tar lang tid, hvertfall gjorde den det her. Måtte ta en kl 08:00 ca, og tror ikke jeg var ferdig før i 12-14:00 tiden. Kan ikke huske hvor mange blodprøver jeg tok. Pluss den smaker pyton. Jeg hadde ikke svangerskapsdiabetes, og jeg regner med at verdiene var så høye i utg. pkt. bare for jeg overspiste godteri på en jevnlig basis... Ergo skal jeg ikke komme i faresonen denne gangen. Lykke til!
Makko med to små gutter Skrevet 8. mai 2008 #10 Skrevet 8. mai 2008 Neida det er ikke så ille! Tok en i fhb med et forsøksprosjekt jeg er med i (og tok den FØR kvalmen gav seg). Var litt redd for å spy opp det hele, men det gikk fint! Du kan drikke vann, -det påvirker ikke blodsukkeret. Smaken er ikke SÅ ille, den smaker det det er, -sukkervann (de hadde tilsatt noe sitron tror jeg). Du skal vente 2timer, - noe særlig mer gjør at testen ikke blir nøyaktig. Det å ikke spise sukker i uka er uansett en lur ting, om du er i risikosonen for sv.diabetes, gravid eller ikke ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå