Gå til innhold

Urinveisinfeksjon, noe farlig under graviditeten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 28 og fikk utslag på L3 og B2 (vet ikke hva det siste er?) på urinprøve i går. Har også hatt endel smerter nederst i magen den siste tiden, jeg trodde det var grunnet overanstrengelse og stress men Jm mente det kunne være UVI. Har aldri hatt dette tidligere, verken i tidligere svangerskap eller utenom så kan ikke si at jeg har lagt merke til noen tegn. Går jo ofte på do, gjerne om natten også men slik er vel vanlig hos gravide? I dag merket jeg igjen at det var veldig smertefullt nederst i magen. Er det ellers noe farlig med UVI?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har vert mye plaget av dette både som mindre og nå under svangerskapet. det jeg har fått beskjed om er at uvi i selg selv ikke er farlig,men at det må behandlers fordi man kan få nyrebekk betendelse eller noe sånnt og det kan føre til prematur rier. og det vil vi jo ikke :)

så er viktig at det blir behandlet. håper du fikk svar på det du lurte på....

Skrevet

JM sier det er "vanlig" at gravide kan få UVI uten å merke noe spesielt.. I mitt tilfelle ble det nyrebekkenbetennelse, og DA kjente jeg det.. Var veldig vondt nede bak på ryggen et sted (bak nyrene visstnok).. Jeg ble innlagt i 4 dager og måtte få pensilin/antibiotika intravenøst.. Fikk kjempehøy feber og jeg har aldri vært så syk før... Huff,huff--- du får følge med og ta flere urinprøver hvis du ikke blir bedre..

Skrevet

UVI bør behandles uansett, spesielt når du er gravid.. Ubehandlet kan den gå opp til nyrene og i værste fall påføre dem permanente skader. Du kan også få blodforgiftning.

UVI kan også føre til premature rier..

Så kom deg til legen å få behandling!

Skrevet

Takk for svar! De skal dyrke urinprøven og gi meg tilbakemelding. Kommer til å ringe dem over helgen for å bare følge opp for litt surrete på legekontoret og dette vil jeg ikke gå med ubehandlet tydeligvis.

Skrevet

Jordmor sa til meg at går man med UVI lenge nok kan det føre til for tidlig vannavgang... Ikke noe særlig det heller:(

Skrevet

Dyrke urinprøven? Man får vite svar på om man har uvi bare på noen minutter, så det syns jeg var rart.

Jeg fikk symptomer på uvi en fredag ettermiddag og fikk streng beskjed av legen og begyne på antibiotika med en gang. De ville ikke jeg skulle vente over helgen en gang.

Skrevet

De må dyrke den for å vite mer om HVILKE bakterier man har med å gjøre. Men du får vite at du har UVI på noen minutter. Så det er slettes ikke rart:)

Skrevet

Jeg har vært mye plaget av blærekatarr fra jeg var liten,men da jeg gikk gravid med første mann så hadde jeg urinveisinf to ganger med kur.

Etter dette ble jeg veldig plaget og har hatt x-antall kurer over flere år.

Nå er jeg 6 mnd på vei med andre mann og har hatt L3 de 3 siste gangene hos legen,de har også dyrket prøvene,men syntes det ikke har vært nødvendig å gi kur på det og jeg har heller ikke hatt sånn vondt,så håper å gå tida ut denne gangen uten urinveisinf el kur.

men det er ikke farlig å gå på kur for fosteret altså,er nok verre å gå for lenge uten noe ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...