Gjest Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Har les mange innlegg her ang god og dårlig råd, som fikk meg til å tenke... Vi har sånn midt på treet god økonomi, og må priorotere. Vi prioriterer: - privat legesenter (fordi legen min datter har der er barnelege og helt fantastisk, men det koster skjorta) - Handle på meny o.l pga utvalget, ser ikke på priser. - hvis vi skal ha nye hvitevarer tenker jeg ikke pris, men funksjonalitet selv om det er dobbelt så dyrt. - Spa og ansiktsbehandlinger i ny og ne. - spise ute i ny og ne - Kjøper jeg først nye klær til mini tenker jeg ikke pris. Sko kjøper vi alltid nytt, og da ecco fordi jeg er superfornøyd med de. Vi prioriterer ikke - Dyre ferier, eks syden. Vi drar på turer i fjellet istedet. - Klær til meg, jeg har mye kult, men alt er nesten kjøpt på salg eller fretex. - Klær til min datter, arver mye. Kjøper jeg først nytt tenker jeg ikke pris. - Kjøper mye brukte møbler og pusser de heller opp. (men det er skikkelig stilig og gøy da) Hva prioriterer dere?
Djoolia 07+08+12 Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 Har ogå midt på treet økonomi.. Vi prioriterer: -Handler dagligvarer der det er billigst, trenger ikke være feks firstprice,x-tra o.l. -Tenker alltid pris foran funksjonalitet,eneste vi ønsker oss er flatskjerm,men gidder ikke kjøpe før det gamle tv'n tar kveld -Kjøper alltid sko og klær vi liker til en fornuftig pris. Da ikke ecco,reima bla bla - Klær og utstyr til ungen - Sydenferier - Biler Vi sitter igjen med veldig mye penger hver mnd etter at alt er betalt,vi har kun felles regningskonto, resten bruker vi til hva vi vil. Jeg sparer feks flere tusen kr i mnd, mens gubben liker å bruke sine til div elektroniske dingser.
Duracella Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 Vi prioriterer: Størst mulig avdrag på hus. Har ingen annen gjeld, har vært flinke! Kvalitetsklær når vi en sjelden gang kjøper noen. Ser ikke på prisen når det kommer til sko og yttertøy. De beste hvitevarene, selv om vi helst handler på salg. Kjøper med tanke på lang varighet. Kosemat i helgene! Koselige aktiviteter i helgene. Prioriterer ikke: Dyr mat. Fine møbler. Dyre ferier. Fin bil. Frisør... Spa. Har middels inntekt.
firemerkersmør Skrevet 8. mai 2008 #5 Skrevet 8. mai 2008 Pioriterer sydenferie 2 sikre biler(nye, men ikke superfine) nytt hus ordentlig utstyr til huset næringsrik mat, men ikke dyr mat utstyr til lillegullet god vin god middag i helgene Prioriterer ikke klær spise ute frisør/ansiktsbehandling
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 8. mai 2008 #6 Skrevet 8. mai 2008 Vi er vel sånn midt på treet når det gjelder inntekt vi også og har prioritert: - å bygge nytt hus med god standard og bra utstyr til huset - vannbåren oppvarming av bolig - anlegge fin hage så lillegutt har et sted å leke ute neste sommer - bil - handler på Meny for utvalget sin skyld, men blir litt first price-varer óg - klær og utstyr til lillegutt - sparing til lillegutt og BSU - sommerferie (ikke bestandig så langt og dyrt, men må jo på ferie;) ) - god mat i helgene og en kino i ny og ne Det vi ikke prioriterer er vel i grunnen å spise ute, nye klær til oss voksne hele tida, de nyeste tekniske dingsene (selv om vi gjerne skulle hatt mange fancy dingser;) ), nye, dyre møbler. Er det noe vi MÅ ha prøver vi å handle på salg:)
grå :) Skrevet 8. mai 2008 #7 Skrevet 8. mai 2008 prioriterer -mat på bordet bensin regninger deretter alt det andre som tannlege, lege, klær osv. tenker pris stort sett hele tida, men vi lever på en lønn og har mye lån.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå