Gå til innhold

Noen som gir både morsmelk erstatning og morsmelk ?


mammaen til Helle+2 i magen

Anbefalte innlegg

Jeg fullammer selv, men vi skal i en bursdagfest på lørdag og jeg vet ikke om jeg klarer å pumpe nok melk til snuppa. Jeg skal ikke drikke, men jeg vil slippe å bekymre meg for om min mor har nok melk å gi henne de timene jeg blir borte. Vil slippe å måtte gå fra festen for å amme...

Jeg lurer på om jeg kan kjøpe litt tillegg som vi kan ha på lur, eller er det ikke så lurt å gi begge deler?? noen som har litt erfaring rundt dette ?

 

takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei

 

Jeg gir begge deler...(pga lite melk), så ser ingenting i veien for at du kan gjøre det..:)

 

Fint navn på jenta de forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt til å gi MME som ekstra kveldsmåltid (fordi Nora er så utrolig urolig på kvelden antagelig pga forlite melk), men jeg skal først prøve å pumpe meg på dagtid for å se om det går. Men jeg har ingen betenkeligheter med å gi MME, ungene våre får jo de viktige antisoffene (immunforsvaret) i alle de andre måltidene.

 

Dra i bursdag og kos deg med god samvittighet:-) men jeg ville ha tatt med pumpa på festen, itilfelle brystspreng...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir mme når vi er ute blandt folk. Jeg er ikke comfy med å amme offentlig. Det går helt strålende. Ingvild spiser det også. Har også gitt mme når vi har hatt barnevakt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk; at med en gang man begynner med tillegg, går produksjonen av morsmelk tilsvarende ned. Med ammingen er det som med tilbud og etterspørsel, jo mer man ammer, jo mer melk får man. Ikke glem dette.

 

En annen ting også, det er ikke uvanlig å føle man har for lite melk om kvelden, og man føler man må sitte med puppen ute store deler av kvelden før den lille blir fornøyd. Dette endrer seg etterhvert.

 

En annen ting også, ikke glem økedagene. Med jevne mellomrom krever barnet mer melk enn det man hittil har produsert, dette fordi det vokser og trenger mer. Da er det man opplever grinete barn noen dager som ikke er fornøyde og vil ha pupp hele tiden. Kanskje føles også som om puppen er tom hele tiden. Men la den lille få så mye den vil, og det vil etterhvert rette seg.

 

Og til sist, håper dere som ammer går etter selvreguleringsprinsippet, dvs at barnet selv bestemmer når det vil ha mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Med all info vi får hele tiden om at bryst er best er jeg helt sikker på at alle jentene her inne har fått med seg hva du sier om selvregulering osv.. men jeg synes det er helt flott at en kan gi litt erstatning hvis man kommer i situasjoner hvor det føles riktig! Feks hvis man skal ut med barnevakt. Her tar ikke lillegutt flaske for tida, men hadde han tatt det hadde jeg ikke hatt noen betenkeligheter med å gi MME av og til. Så kos deg på bursdagsfest og ikke ha dårlig samvittighet! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei! vil bare si at jeg var på fest og hadde mer enn nok pumpe melk, så alt ordnet seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få komme med et innspill her, selv om debatten egentlig var over.

 

baby er nå 9 uker.. de..tja.. la oss si fire første ukene av hennes liv, fikk hun stort sett erstatning pluss det jeg klarte å pumpe ut selv.. med tiden har jeg på et eller annet vis fått nok melk til henne selv, selv om jeg alltid har gitt erstatning i tillegg..

nå får hun erstantning innimellom når det virker som hun trenger det.. å det er ikke hver dag engang..

 

så det alle sier om at produksjonen går tilsvarende ned MED EN GANG vil jeg tro er en liten overdrivelse..

 

blir litt oppgitt av all "skremselspropagandaen" rundt amming.. verden går ikke under selv om ungen får mme en lørdagskveld..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei sånn over natta går den vel ikke ner! du har jo vert kjempe flink som har oppnådd fullt med melk da:)

 

Jeg spurte helst fordi det står på mme-pakkene at en alltid skal forhøre seg med helsestasjonen før en gir mme, og jeg tenkte bare ha en pk i bakhånd, så tenkte det ikke var nødvendig å kontakte helsesøster for det. Og så var jeg litt i tvil om det var lurt å gi mme uten at babyen egentlig trenger det, fordi hun kanskje da ikke vil ha melken min etterpå..... Men jeg har mer enn nok melk, og de få gangene jeg har hatt b.vakt til henne har jeg sendt med alt for mye melk! (pumpet).

Kan vel kalle meg lettere hysterisk for at hun ikke skal få nok mat... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotisk å si at produksjonen går ned med engang man begynner med tillegg- det er tull..

 

Vi begynte å gi tillegg på kvelden, ETTER at han har tømt begge bryster, men vil ha mer. Hvordan kan du da si at produksjonen går ned? Hvordan kan jeg ellers tømme brystene når de er tomme..

 

Alle sammen- tenk dere om før dere sier noe dere kansje ikke er sikre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym 11:15 : produksjonen din har ikke gått ner selv om du gir tillegg, men den har heller ikke gått opp da! dess mer barnet suger dess mer produserer vi vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...