Gå til innhold

Melka kom opp igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Amma jenta netopp. Når hun nærmer seg ferdig halvsover hun litt, suger litt, halvsover litt. Så plutselig sto spruten og alt kom opp igjen. Men nå sover hun søtt.

Hva er det som gjør at de kaster/gulper opp alt igjen? Er det fullt fra før eller kvalme? Har skjedd et par tre ganger. Hun er 3 uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det fortsatt noen ganger hos oss. Jenta er 3 mnd gammel. Senest igår sovnet hun ved puppen og plutselig står spruten ut av melk, men hun sovnet med en gang etterpå og sov i 3 timer. Vet ikke hvorfor det skjer, kan være for mye mat kanskje...

Skrevet

Her skjer det kver dag:( Jenta mi gulper opp alt kvar dag:( Men ingen hjelp å få, fått beskjed at det er vanlig, men eg meiner det ikkje er normalt!!!!!!

Skrevet

Anonym 14.35. Hvis barnet ditt gulper opp alt hver dag så hadde hun ikke overlevd.

Skrevet

Noen babyer gulper mye uten at man kan finne noen grunn til det og det behøver ikke å være noe man trenger å bry seg om i det hele tatt.

Mini gulpet mye og det så ofte ut som han gulpet opp alt han hadde spist, men det er mye igjen selvom det kommer mye opp. Det som gulpes opp er blandet med spytt og når det havner over alt, ser det ut som det er mye mer enn det er, så de får i seg nok næring selvom de gulper mye og ofte.

Jeg fikk beskjed av helsesøster at hvis sprutgulpet ofte (han gjorde det bare 2-3 ganger helt de første ukene og det var ikke noe å bry seg om), så måtte jeg gi beskjed for da burde det undersøkes nærmere, hun sa ikke hvorfor, men regner med det var pga refluks.

Mini gulpet uansett hva jeg spiste (jeg ammet), men jeg har merket at han innimellom gulper mer hvis jeg feks har spist løk. De første mnd kunne jeg ikke spise løk i det hele tatt fordi han fikk så vondt i magen og kastet opp etterpå (var så store mengder med gulp at jeg kaller det oppkast, normalt gulpet han ut en stor klut når han gulpet, men det var lite i forhold til det som kom hvis jeg spiste løk). Nå kan jeg spise løk, men han gulper mer etterpå. Har merket det på enkelte andre matvarer også, men du må evt bare prøve deg frem.

Han gulpet storer mengder til han begynte med fast føde, etter det har det gitt seg noe, men det hender det kommer noe fortsatt (han er 10mnd og har fått fast føde fra han var ca6mnd).

Mitt beste tips er å kjøpe mange gulpekluter og slå seg til ro med det:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...