Gå til innhold

Kjennes ut som baby i magen har krampeanfall.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er helt merkelig... Er 29 uker på vei. Nå har det hendt ett par ganger i det siste at det begynner å vibrere SKikkelig inne i magen. Helt merkelig! Kan kjenne det utpå magen også. Det kan kjennes ut som det er baby i magen som har kramper. Varer i ca 30 sek - 1 min. Det hender ikke ofte, men har hendt noen ganger den siste mnd. Er det noen med samme opplevelse?

Det er sikkert ikke noe å bekymre seg for, men jeg lurer veldig på hva det er som skjer der inne. Det kjennes ikke ut som det er musklene mine som trekker seg sammen vertfall...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det slik ca hver dag jeg, seinest i dag tidlig..

Jeg aner ikke hva det kan være men tenker som oftest sikkert babyen som hikker eller noe, Amalie hikka ikke noe inni magen som jeg husker så veit ikke helt hva jeg skal sammenligne med heller, men kan jo være at det er pga plassen begynner bli trangere at det er noe som strykker mot et vist punkt i magen som gjør at det kjennes ut som magen vibrerer.

Skrevet

Hadde det sånn meg lillegutt. Da jeg spurte om det her inne fikk jeg til svar at det muligens er barnet som tisser. ;o)

Skrevet

hehehe... Nå fikk du meg til å le tussemor. (ikke at det skal så mye til da men;) ) Det hadde jeg ikke trodd at en kunne kjenne, men hva vet vel jeg..!

Krysser fingrene for at det er tissing på gang og ikke noe annet.

Da er det vel bare velstand der inne ;) ;) hihi....

Skrevet

Legen min nevnte noe om dette forrige gang jeg var hos han. Han sa at barnet faktisk får kramper, men at det er helt ufarlig. Hvorfor de får det vet jeg ikke.....

Skrevet

Jeg har også hørt dette med tissing da... Det føles som om det vibrere eller dirrer inni magen:-)

Skrevet

Det er ikke tissing. Flere jordmødre/leger har ledd av folk her inne fra når de har nevnt at de har hørt at det kan være tissing. Så det at krampene skal være tissing er nok en BIMmyte...

Men det vibrerer her og, så det er nok ingen unormal ting!

Kan jo være litt logisk mtp at de skal jo få seg muskler, og de starter jo å bruke dem nå, så at de får krampe innimellom er vel ikke så rart? Nervesystemet er jo heller ikke helt stabilt, så kan være at det også kramper seg av og til?

Dette er ikke fakta jenter, bare tanker fra meg om hva det kanskje kan komme av.

Skrevet

Jeg dytter denne, så kanskje noen som har litt mer kunnskap innen dette ser den og kan gi oss et skikkelig svar. Det er jo rart om ingen vet hva det kan være, når så mange opplever å ha hatt disse "krampene".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...