Vesla78 Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Vi er et par som endelig etter å ha fått to flotte barn har bestemt oss for å smis i hymens lenker...( jada han fridde veldig romantisk :-) Men er usikker på hvordan vi har lyst til å ha det... Har vært innom alt fra "standard bryllup" med både venner og familie, ambassadebryllup i utlandet, utebryllup, stort eller lite. Vi er egentlig veldig åpne. Har begynt å regne på hva det vil koste med 50 gjester, kjole, bryllupsreise etcetc... og det går jo ikke under 100 000,- !! Vi begynner å lure på om vi skal"brenne" så mye penger på dette i denne perioden av livet! Det er jo sååå mye annet å bruke pengene på. Dessuten har jo mange av både famile og venner fått små, så vi begynner å gå kanskje litt i retning av en litt enklere tilstelning med bare de nærmeste.... Veldig usikker med andre ord.. Hvordan har dere gjort det ? Eventuelt, har dere hørt om andre som har hatt bryllup på en litt annen måte enn "standardmåten" ? Glad for tips, råd. historier....
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Vi har barn men velger likevel standard måten, har ikke drømt om bryllup som liten - men når vi først skal gifte oss ønsker vi å ha så mange som mulig tilstede - og nå liker jeg tanken på det tradisjonell! Det er mye penger å bruke ja, men også mange ting man kan spare inn på her i livet om man tenker sånn! Jeg gifter meg kun en gang (hehe) og synes det er verdt å bruke litt penger på det!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 Vi hadde stor bryllup, 150 gjester var invitert. Koster 160 tusen. Men det var det verd!!! Men det er mange varianeter å gjøre dette på. Det går jo ann å ha nærmeste familie til middag å "resten" til kaffe? Jeg bakte ikke en kake selv, å vi haddde mange kaker! En vennepar som gifter seg nå gjør det slik at gjestene betaler 20kr pr drink/øl. Og noen ønsker seg bare penger så di finansierer bryllupet på den måten. Og noen Betaler litt hver mnd. Frisør en mnd, bert mat når det kommer ferie penger, finner en flink lokal fotograf mange flinke "amatører" osv
loveandmarriage Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 Alkohol koster en del, vet om flere som har gitt f.eks 2 drinker til hver, også får de kjøpe resten selv. Aner ikke om dere har planer om å serevere alkohol, altså, men nevner det bare.I vårt bryllup hadde vi ikke alkohol (vi er avholds begge to), så jeg tror nok vi sparte en del på det. Et vennepar av mamma lagde middagen for oss, så det sparte vi også mye på. De ville gjøre det for oss som bryllupsgave:) Jeg og ei venninne dekorerte festlokalet, eneste "blomsteroppsatsen" vi hadde, var budebuketten. Ellers brukte vi tilklippet hønsenetting (ja jeg vet det høres rart ut, men det ble kjempestilig) på bordene, som vi pyntet med samme roser som jeg hadde i buketten min, samt litt kastanjer og blader. Her er det vanlig at man spør bekjente om å servere, så bytter man på, gjengjelder tjenesten når det blir andre sin tur. Ga en gave som takk, men slapp hvertfall å betale 1000-1500kr pr servitør. Jeg og mamma skrev og lagde til bordkort og invitasjoner. Jeg satt og brant kantene på bordkortene til langt på natt;) Men jeg elsker sånt da, være kreativ. Brudekjolen fikk jeg skreddersydd i Thailand og sendt hit, totalt ble det 2200kr for den;) Vi lagde programmer og sanghefter selv, og tror nok vi sparte en del på det også, i stedet for å trykke de. Alt i alt ble det en drømmedag, og jeg ville ikke gjort om på NOE! Mener ikke å "skryte" av hvor flinke vi var til å spare, men prøver å gi deg noen ideer på ting man kan gjøre for å senke prisene litt. Det er dumt hvis bryllupet skal bli en diger økonomisk byrde. Send meg en pm hvis du vil vite mer. Drar til USA i natt, så jeg vet ikke hvor mye mer jeg får svart på et par uker:) Lykke til med bryllup og alt, prøv og kose deg. Det er så lett å stresse så mye at man glemmer å stoppe opp og tenke over alt som skjer. Forresten.. Vi valgte å invitere hans søskenbarn, men ikke mine. Hans slekt er veldig close, det er ikke min. Jeg ba heller noen venner ekstra. Gjestelista er noe av det vanskeligste, for man føler at man må be så mange. Men be de dere ønsker å ha der. Blir uansett ikke noe koselig hvis man ber folk av "plikt."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå