Gå til innhold

lei meg:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 11 uker på vei, og ringte nærmeste helsestasjon for å bestille jordmortime. damen jeg møtte i tlf var sur og lite behjelpelig, og ga meg ikke time før i uke 24!!!! pga en jordmor var sykmeldt, og de hadde dårlig kapasitet. skal det gå utover meg?? jeg har heller ikke fått ny legetime, så nå skal jeg liksom ikke på noen som helst form for kontroll før hos jordmor 11.august. synes det rett og slett er elendig. hvordan er det med dere? har dere fått jordmortime?

er det bare meg , eller har jeg rett til å reagere på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var litt drøyt da :-O syntes du skulle vært på time mye før en det..

hadde ikke godtatt det i det hele tatt..

Kan jo ringe legen å få time der da.. men sånn oppførsel burde de ikke ha i et sånn yrke. Hadde sakt meninga mi tror jeg :P

Skrevet

Dette synst jeg du har rett til og reagere på ja...

jeg var på første kontroll hos jordmor for en uke siden, og var på UL tirsdag... Jeg er nå 9+6, og skal til jordmor igjen om 3 uker...

Dette var for dårlig ja.

Skrevet

Jeg var ikke hos jordmor før langt over uke 20 forrige gang, men gikk fast til gynekolog da. Kan du ikke få time hos fastlegen din da? Det er jo vanlig med hyppigere kontroller enn som så. Fastlegen sjekker vel også hjertelyd, mål vekt ol. I kommunen hvor jeg bor, så er det flere privatpraktiserende jordmødre, som man får refundert via trygdekontoret. Hvis det er mulig for deg, så kan det være et alternativ. Søk gulesider på jordmødre i kommunen du bor i.

Skrevet

Her er det også elendig med oppfølging hos jordmor. Jeg fikk beskjed når jeg var hos legen i uke 8 om å bestille time hos jordmor snarest fordi det var så lang venting. Og da fikk jeg time 9. juni og da er jeg i uke 16.

Sist gang jeg gikk gravid bestilte jeg time til jordmor ganske sent fordi jeg ikke ante at det var så lang venting. Så jeg var en gang hos jordmor, neste gang jeg skulle ble hun syk og deretter gikk hun på ferie og jeg hadde termin 12. juli. Så det var hele jordmoroppfølgingen. Det er elendig og det skulle vært gjort noe med.

Skrevet

Jeg var hos lege for 2 gang i går ( 10+4), og han ville jeg skulle bestille neste time i uke 24..Så sant det ikke var noe jeg lurte på. Da kunne jeg selvfølgelig bestille før.

Skrevet

Jeg skal ikke på kontroll før uke 12, men har bestillt meg privat UL og så regner de ordinær UL som 1 kontroll også.

Skrevet

Stikker innom fra 2tri. Jeg var hos legen i uke 5-6. Fikk da høre at løpet videre var ordinær UL i uke 17-20, og jordmortime i uke 24. That's it, ingen ting i mellom. Det er visstnok det vanlige skjemaet - jeg var veldig tidlig hos lege, vanligvis skal man være der mellom uke 8 og 12, så da blir det ikke fullt så lenge mellom timene.

For min del ville det bety nesten tre måneder mellom første kontroll og UL, og enda lenger før den vanlige jordmortimen... Så jeg ringte til fødestua i byen og spurte pent om jeg kunne komme en gang i mellom? Jeg er så heldig å bo i en by med *super* jordmortjeneste, og det var null problem. Jeg kunne komme allerede dagen etter! Var der i uke 12, i uke 16, og skal i uke 21 også. Jeg må vel legge til at det har ikke vært komplikasjoner av noe slag så langt i svangerskapet.

Jeg ville rett og slett ha tatt en ekstra kontroll hos fastlegen, hvis det er umulig å komme inn til jordmor. Husk at noen kommer ikke inn til jordmor i det hele tatt pga kapasitetsproblemer! De må ta alle kontrollene hos fastlegen. Andre velger selv å ta kontrollene hos legen istedet for hos jordmor. Jeg følte at ordinær UL blir jo en fin sjekk av at alt er greit med babyen, selv om de ikke sjekker *deg* noe særlig, men jeg syntes det var kjempefint med en kontroll ca midt mellom den første kontrollen og UL. Ring og sett opp ny legetime selv, de løper nok ikke etter deg med legetimer. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...