Tåti Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Er i uke 39 (andregangs) og enda ikke kvitt en forkjølelse jeg har hatt den siste mnd. Jeg har/hadde mulig bronkitt eller en mild lungebetennelse for flere uker siden som enda henger litt i (tett i brystet og hoste) i tillegg til tett nese osv. Har bare SÅ lite lyst til å føde nå som jeg ikke er helt frisk, men har gått å hanglet slik så lenge at jeg regner ikke med at jeg skal bli helt bra over natten. Verste er at lungekapasiteten min er så rævva at jeg blir anpusten og må hoste skikkelig bare jeg går opp trappa. Så naturlig nok tenker jeg på hvordan jeg skal klare meg gjennom en fødsel nå... Noen som har vært gjennom noe lignende?
victomalia Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Ikke at det er noen trøst, men du høres akkurat ut som meg. Jeg har født 4 ganger og hver gang blir jeg skikkelig forkjølet ca 2 mnd før termin. Virker som jeg har dårlig immunforsvar på slutten. Hoster så jeg føler jeg skal hoste ut ungen. Etter fødselen har det gitt seg med en gang. Merkelige greier. Men det virker som kroppen ikke har energi til å kvitte seg med forkjølelse og rusk og rask, når den er sliten ellers.
Tåti Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2008 Hm. Du sier noe der. Skjønner på en måte at kroppen min ikke klarer bekjempe baskelusker nå. Jeg har en treåring som drar hjem alt mulig fra barnehagen, og i tillegg er jeg fulltidsstudent med flere eksamener både før og etter uka termin. I tillegg er mannen bortreist, så det er ikke mye tid til avslapping her i huset. Men var det vaskelig å føde i en slik tilstand eller? Må si jeg ser litt mørkt på det med tanke på at jeg jo ikke klarer trekke pusten ordentlig...
victomalia Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 Hvor lenge er det til termin? Som jeg kan huske, ble jeg nok tålelig bra til fødselen. Jeg var utrolig bekymra hver gang, og mannen minte meg på at; slik har du jammen vært hver gang. Har ikke tenkt over dette under fødselen, så jeg må ha blitt bedre. Husker at jeg satt 2 uker før og hostet. Satt tom. oppe i en stol om natten for å få puste. Jeg har vært veldig stor. Kanskje det har noe med at magen er stor og presser opp mot lungene. Den siste tiden synker jo magen endel når babyen trekker ned i bekkenet, og lungene frigjøres. Det høres jo litt logisk ut. Hm...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå