Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Det er noe jeg har tenkt en del på: Man leser jo "overalt" at etter tolv uker er risikoen for at det skjer noe veldig liten... Men man har jo enda ikke merket noe til barnet bortsett fra symptomene man har. Ikke har vi hørt hjertelyd enda, og ikke sett den på ultralyd. Hvordan kan man da regne med at alt står bra til? At hjertet dunker som det skal osv... Er snart i uke tolv nå, og vil så gjerne senke skuldrene litt!

Skulle gjerne hørt hva andre tenker om dette!

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, man er ikke sikker selv om man passerer 12 uker, men man er sikrere! :)

Jeg trodde selv at jeg var sikker etter mine 12 uker forige gang, men da mistet jeg i uke 23.

Svangerskapet er hele tiden en risiko, men for hver dag blir den mindre ;)

Og den blir betydelig mindre etter 12 uker. Så du kan nok godt senke skuldrene litt. Det skal jeg gjøre snart også! Er 12 fullgåtte uker på tirsdag. :)

Skrevet

Når hjertelyd er registrert så er det større sannsynlighet for at det skal gå bra. Men sikker kan man jo aldri være på det ene eller det andre. Man kan få en murstein i hodet i morgen. Ikke lett å forutsi alt.

Tror det er viktig å tenke positivt (sier jeg som er bekymret for alt hele tiden:)). Etter 12 uke er det ikke lenge til man begynner å kjenne liv. Husket jeg slappet av litt mer når jeg kjente det og at magen vokste.

Skrevet

To av mine venninner mistet i uke 14, og først da fikk de høre fra legen at de regnet det som usikkert frem til uke 16.

Men slapp av, jeg tror ikke dette er vanlig =)

Skrevet

de fleste aborter skjer innen 12 uker, men det betyr ikke at det aldri skjer etterpå - bare at det er sjeldnere. Hvis du spør her inne, vil du møte mange som har mistet senere (jeg er blant dem), men man kan ikke tenke på alt som kan gå galt. Det går an å miste rett før termin også. Nei, nyt at du er kommet så langt. Som regel går det bra!!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...