lykkeligmspire Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 om str på magen din og hvor mye man har vokst,men såååå lite antenner på hvordan man ordlegger seg. Siterer ei fra jobben min"fy f....så voldsomt du har vokst på den siste tiden. Nå skal du vel føde snart?" Jeg svarer:ehh nei,det er fortsatt 11uker igjen..... Hun responderer: "du ser sprekkferdig ut el så er det kanskje klærna som gjør det???" Jeg tenker:er det mulig og går........ ufff.slike ting er fanktisk sårende og unødvendig å si til folk under en graviditet. Vi vet selv at vi er tjukke og innmari hormonell. by the way-så føler jeg meg ganske fin og ikke sprekkferdig.ferdig med det.....
*bombobadilla*m*BABY<3+spire Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Ja, folk er SÅ frekke.... La inn et innlegg her for en liten stund siden om at jeg virkelig fikk høre det av en tidligere kollega som ikke har sett meg siden før jeg ble gravid. Ikke bare én gang, men MANGE ganger måtte han fortelle meg hvor enormt diger jeg hadde blitt. Han presterte tilogmed å begynne å gjette på hvor mye jeg hadde lagt på meg!! Og han begynte på 14-15 kilo!!! Frekke faen... Må bare lukke ørene og tenke at vi er flotte og gravide. Folk skjønner tydeligvis ikke sammenhengen mellom større mage og at det faktisk er et barn der inne.... Skulle tro mange var STEIN STOKK DUMME :-) Er sikker på at du verken ser sprekkeferdig eller diger ut - du er råflott og gravid :-)
pusi og lille pusi:) Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 ja e åsså lei av d!!! flere som som spør kor lenge æ har ijæn når æ sir at har termin 19 juli, så får æ tbake: sikker på at du ikke vente to?? grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!! æ e ikke så stor!!!
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 Hva er en "Normal" mage tro? Noen som har fått høre at de har en gjennomsnitts mage her? Det er jo alltid enten, åh hjelpe seg, sååå stor mage du har nå! Eller, nei så snerten du er... Hvorfor kan ingen bare si, åh så fin mage du har, du ser jo så bra ut, hvor lenge er det igjen nå?) Alltid må folk ha en mening om den er liten eller stor, og det kan bli slitsomt i lengden ja. Er selv 41 uker i dag, ligger helt nederst på feltet, 33 cm, men får høre, herregud for en stor mage! for det.. jaja, en skal vel ikke skjønne alt, men godt å høre det er fler som er lei kommentarene:o)
O&Os_mamma Skrevet 8. mai 2008 #5 Skrevet 8. mai 2008 Uff, ja, jeg vet! Det har faktisk skjedd at jeg ikke har klart å holde munn, og regelrett kjeftet vedkommende huden full... Ikke bra det heller kanskje, men det var disse hormonene da... Jeg klarer ikke å late som ingenting lenger. Hører bestanding at jeg er så himla svær, mens sannheten er at jeg ligger helt på det normale. URGH!!! &%&¤%¤))=(=
TrustNoOne (but Me) Skrevet 8. mai 2008 #6 Skrevet 8. mai 2008 Jeg smeller tilbake med samme mynt når folk kommer med spydige kommentarer....og de fleste tar hintet. Det er IKKE ok å komme med tjukkas-vitser og morsomheter ang vekt og størrelse når man er gravid. De færreste slenger slike kommentarer i overvektige folk, men det er plutselig helt legalt når man er gravid?!? Har møtt bekjente på butikken som har slengt ut ting som "dæven så schvær du er blitt i trynet", "blir en jævlig sommer for deg, du som er så diger allerede" osv. Og jeg har slengt tilbake "ser du ikke har fått deg det medlemskapet på Sats ennå, du bør nok få finger'n ut", "jøss, er det bare junkfood du handler her eller??" osv. Og du hendelse, enkelte har satt ny rekord i fornærmet...men lar det ikke affisere meg, slenger folk dritt, må de tåle å få det rett tilbake i fleisen! Det er ingen regel som sier at vi gravide stilltiende skal la folk ha det gøy på vår bekostning. Tvert imot burde folk ta mer hensyn - og når de ikke skjønner noe så grunnleggende, er det bare å gi dem inn med samme mynt!! You go girls!!
Singeline Skrevet 8. mai 2008 #7 Skrevet 8. mai 2008 Ja merkelig fenomen dere. Har fått totalt forskjellige kommentarer jeg. Noen sier: - Å JÆVVEN SÅ SCHWÆÆÆÆÆR DU ER!!! mens andre sier :- å så fin og stram mage du har. Jeg arresterten en av idiotene og spurte henne hva hun egentlig mente, siden jeg er jo er i niende måned, så er det jo helt normalt å være STOR??? Da ble hun tam....og forklarte tynt at det sikkert er pga. at jeg er så slank i meg selv at magen ser så stor ut....... Hehe, RIKTIG SVAR!!! "DEN kjøper jeg", svarte jeg. Vet dere, jeg tror faktisk ikke folk mener noe vondt, det virker nærmest som de tror de gir en kompliment, og det er vel kanskje nettopp DET det er? Jeg har i hvert fall begynt å reagere annerledes. Når de sier jeg er diger, så sier jeg "JA, IKKE SANT?" Og så klapper jeg meg selv fornøyd på magen og gliser bredt.
Mamma`n til Trym Skrevet 8. mai 2008 #8 Skrevet 8. mai 2008 Hvordan skal man reagere når folk sier at jeg bærer kiloene mine fint???? Jeg klarer bare ikke ta det fint!!! Gi dem en på tryne og minne dem på at jeg er 6mnd på vei???
lykkeligmspire Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 8. mai 2008 ja-hvordan man skal reagere på alle disse utsagnene...jammen ikke lett dere! Man må vel bare prøve å tenke at de som snakker ikke vet bedre.Selv om jeg selv er bevist(even before i got pregnat) på hvordan man kommuniserer med folk... vi får ta på oss et skjold som beskytter oss fra alle teite utsagn...dårlig forslag! ha en fortsatt super graviditet....
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 8. mai 2008 #10 Skrevet 8. mai 2008 Haha, har inte läst alla men har bara en lite kommentar. Till mannfolk som är fräcka och slänger kommentarer på hur stor man blitt. Kan ju bara säga tillbaka, ja jag ser du lagt på dig lite själv. Tippar en sån 5-6 kilo-stämmer det? Haha det tror jag hade stoppat munnen på de! hihi!
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 8. mai 2008 #11 Skrevet 8. mai 2008 Jeg har ikke fått kommentarer som jeg har blitt fornærmet av. Alle kommenterer jo at magen er stor, men det syns jeg er helt greit. Ser selv at det ser ut som en basketball er under genseren. Nå har ingen sagt at jeg har blitt svær eller tjukk, da. Får heller komplimenter om at jeg ser fin og slank ut ellers osv, og så ler vi litt av den store kula av en mage jeg har. Folk bør absolutt passe på hvordan de ordlegger seg, men det er sikkert ikke alle kommentarene dere har fått som er vondt ment akkurat. F eks hvis noen sier at man har blitt stor, så er det kanskje magen det siktes til og ikke kroppen ellers.
AccidentalMum Skrevet 8. mai 2008 #12 Skrevet 8. mai 2008 jeg ble ikke trodd da jeg sa jeg var gravid:( i ca uke 28. Virkelig ikke trodd. Jeg synes folk legger seg borti alt for mye annet også jeg, ikke bare kilo. Hva man spiser for eksempel. Formaninger om alt, som om man var dum i hodet. Jeg har en sint-dag, det kommer kanskje fram nå ja. Til de på jobben din: klaps håndflaten i bakhodet deres og spør hva de feiler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå