gima Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Hei Jeg visste ikke helt hva jeg skulle kalle innlegget, men får håpe at dere ser denne vei... Jeg var på ul i går etter blødning dagen før. Skal etter mine antagelser være ca 6+3 el 6+4, men begynner å bli usikker på alt nå. Vet ikke nøyatig, for jeg ble gravid etter SA uten mens først. Altså- på ul så de ingenting. Bare en livmorslimhinne som var 5 mm. Syns det var veldig lite jeg... De så heller ingen rester etter SA. Alt var helt fint inni der. Jeg har har 3 alternativ, nemlig: 1. SA 2. Ex.u 3. Tidlig gravid Tror egentlig ikke på noen, alt virker like usannsynlig. Tok HCG blodprøver i går og skal ta i morgen. Vet mer etter det. Men, spørsmålet er- si at jeg bare er ca 5+5 eller noe- må de da se en plommesekk? Kan de se null niks nada og jeg kan fortsatt være gravid? Jeg har vel egentlig mistet helt håpet med mindre noen kan fortelle meg personlige historier som kan gi meg håp igjen. Det som er rart er at symptomene mine blir sterkere (mer kvalm, mer halsbrann). Burde de ikke avta hvis det er SA? Jeg må også legge til at jeg sluttet å blø samme dagen som det startet. Nå er det ingenting. Gyn sa at det var helt lukket opp til livmora når jeg var der i går. Takk.
Lyst på nr3♥ Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Hei! Jeg var på tidlig ul for 14 dager siden å da så vi ikke noen plomme sekk, var da ant 5 +1 eller noe... kom tilbake uka etter og da var plommesekken kommet! )) D som er er at fosteret vokser i rykk og napp når d er så lite så d varerer fra person til person... Men kan også nevne at vi så noe da på den første ul, en bitteliten "ting".. så helt tomt var d ikke..... Håper du får gla-melding etter blodprøvene nå da!! ) Ordner seg skal du se!!! VÆR POSITIV!!!
Lyst på nr3♥ Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 PS! Ikke for å ta fra deg motet helt alts men... Spor etter graviditet ligger igjen flere uker etter SA, så hvis du har tatt gravid-test som viste positiv så kanskje d gjorde utslag pga forrige graviditeten din....?? Vi krysser fingrene vi!!!! Lykke til!
gima Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. mai 2008 Nei- det er ikke et alternativ. Jeg testet negativt i maaange uker etter SA. Fikk helt teste angst i 1,5 uker før jeg til slutt testet positivt hos legen onsdag i forrige uke. De testet meg i går også, og den var meget positiv. Det er også over 2 mnd siden sist SA. Ellers takk for svaret. Tror egentlig ikke at det er noe håp. De burde ha sett noe nå. Er engstelig for at det skal være ex u. Har hatt vondt i venstre siden av magen lenge nå.
lykkelig<3 1 sønn:) Skrevet 8. mai 2008 #5 Skrevet 8. mai 2008 hmm.. jeg var på ultralyd da jeg bynnte å blø på søndag som var (blør enda) og de kunne heller ikke se noe.. har tatt 5 tester og alle var positive, og dette var da: 2 stk den 25.04 og 2 stk den 27.04 og en den 28.04.. for jeg trodde liksom ikke helt på det.. siden alle var positive så må jeg jo ha vært gravid.. legen på ultralyden kunne ikke se noen baby, ikke noen rester ingenting.. han sa d hadde nåkk vært en SA og at alt var kommet ut. så jeg tok blodprøve og tok en til i går, får svar i dag på dem.. han så etter om det var utenfor livmoren men han kunne ikke se noe der.. vet ikke helt hvordan det var med deg da, men får håpe at alt går bra med deg:) lykke til og håp på det beste:)
gima Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. mai 2008 Hvor langt er du på vei? Jeg håper vel egentlig at det er SA- mye heller det enn ex u. Jeg har jo sluttet å blø så da er jeg jo i gang med syklus. Kan ikke forstå at jeg blør 1 dag og så er alt ute? Sist så de jo rester 1 uke etter det begynte. Jeg blødde jo masse mer da. Har holdt med truseinnlegg denne gangen. Du får ha lykke til med svar på blodprøver! De sier jo en del de. Får håpe at de har steget normalt og at du er gravid! Jeg krysser fingrene for oss. Hold meg oppdatert om du vil...
lykkelig<3 1 sønn:) Skrevet 8. mai 2008 #7 Skrevet 8. mai 2008 skulle være i 7 uke nå.. ja, sjønner heller ikke det. trodde man måtte blø en del for at alt skulle komme ut.. jeg blødde bare en gang før ultralydn, å d var mindre enn vanlig mens, og da sa legen at alt var ute på ultralyden.. men jeg blør enda nå da.. men det er bare litt da, bruker truseinnlegg, trenger ikke bruke bind.. takk:) ja håper jo d.. men jeg tror nåkk ikke det gikk bra denne gangen..:/ krysser fingrene for deg:)
lykkelig<3 1 sønn:) Skrevet 8. mai 2008 #8 Skrevet 8. mai 2008 shit!!! fikk svar på blodprøvene nå.. hcg hadde steget.. så må inn på sykehuset i morgen.. de sa det kan være at det er utenfor livmoren.. kansje inni eggledern.. blei litt redd nå:/ jeg som var helt sikker på at det var spontanabort.. hoff! så må jeg dra alene for kjæresten min bor langt unna og har jobb:/
gima Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 8. mai 2008 Huff og huff. Jeg kjente at jeg ble litt kald når jeg leste det. Og så er du alene! Har du noen andre som kan være med deg i morgen? Har du, eller har du hatt, noe vondt? Vet ikke hva mer jeg kan si. Det er jo mitt verste mareritt å få den tlf. Tenker på deg og ønsker deg lykke lykke til! Gi beskjed om du vil snakke mer om ting og tang. Vet ikke hvordan det pm greiene fungerer, men kan sikkert finne det ut.
lykkelig<3 1 sønn:) Skrevet 8. mai 2008 #10 Skrevet 8. mai 2008 jeg har sport kjæresten om han kan prøve å få kommet til sykehuset i morgen, men har ikke fått svar enda for han var veldig opptatt på jobben. får sikkert svar i 3 tiden.. håper han kan komme dit.. klarer ikke være alene.. er jo så skummelt.. har ingen andre som kan være med, moren min skal passe sønnen min.. men har en venninne som garantert stiller opp om jeg ringer henne. men vil jo helst ha med kjæresten.. tusen takk:) ja, skal jøre det.. er ikke det sånn privat greie man kan ha samtaler i her inne? er ikke så godt kjennt med dette enda, så vet ikke helt hvordan alt fungerer. er jo trist å måtte misste samme babyen to ganger på bare noen dager:/ først høre at det er spontan abort på søndag å så høre i dag at den kan ligge utenfor livmoren å må da fjærnes:/ huff!
bomsa Skrevet 8. mai 2008 #11 Skrevet 8. mai 2008 Huff..får håpe det ikke er i egglederen, men at det bare var så ferskt at de ikke så noe på søndag.... Jeg forstår ikke dette med den slimhinnen...jeg mistet i uke 7 og da var slimhinnen på 8 cm....ikke mm men cm....og det er bare dager etter det du skal egentlig være...hvilket utstyr hadde de? Kan det hende de har oversett noe? Synes det er så rart at de mistenker svangerskap utenfor livmor åsså gjør de ingenting....blir sint her jeg sitter....Sa de noe om du kunne ringe de eller noe? Kan du ikke skrive opp alle disse spørsmål du har og rett og slett ringe, det er for lenge å vente en hel uke. Når skal du og ta ny hcg prøve? Og når får du svar på den forrige? Og hva var den eventuelt på? Jeg tenker mye på deg for tiden....jeg har min første el (har hatt en mens da) nå etter sa, og denne skal vi utnytte....
lykkelig<3 1 sønn:) Skrevet 8. mai 2008 #12 Skrevet 8. mai 2008 ja håper på det.. ikke jeg heller, det må jo være veldig individuelt hvordan d utvikler seg og hvor lang tid det tar.. de brukte vanlig innvendig ultralyd apparat, og så kjennte han med fingrene.. det var vondt.. de burde gjort noe mer på søndagen.. jeg blør jo masse nå i forhold til det jeg har gjort fra søndag til i går. i dag har det vært ganke mye, med slim å svarte klumper.. så jeg tror dette har gådd så galt som det kunne gå.. jeg pratet med en dame fra sykehuset i dag og hun sa at om jeg får mer vondt så må jeg komme med en gang.. jeg skal inn i morgen for å sjekkes mer, t ny ultralyd og nye blodprøver og kansje de må opperere.. de vet ikke før jeg har kommet og de har fått sett på meg.. gruer meg så sinnsykt mye.. fikk ikke tallene på de 2 forige blodpøvene, men fikk vite at hcgen hadde steget.. så det var jo svar nåkk egentli.. lykke til, krysser fingrene for deg:)
gima Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 9. mai 2008 Sanna32- vi snakkes jo på den andre tråden. Aknna- tenker masse på deg. Når var det du skulle til sykehuset? Vet du noe mer om sambo klarer å komme? Vil bare få si masse lykke til! Venter på oppdatering fra deg. Håper at det går bedre enn du frykter. Klem.
lykkelig<3 1 sønn:) Skrevet 10. mai 2008 #14 Skrevet 10. mai 2008 Orkide31.. jeg måtte ta utskrapning:/ ja, han kom:) han var der da jeg våknet opp på intensiven:) va helt forferdelig.. jeg fikk jo se på skjermen da di tok ultralyden.. og denne gangen visstes det at det var noe inni der, den andre legen jeg var hos på søndagen han så jo ikke noe.. så nå får jeg bare ta en pause å så se om vi skal prøve igjen..
Klemzi Skrevet 10. mai 2008 #15 Skrevet 10. mai 2008 akanna; jeg får flashback fra min utskrapning i mars.... min sambo satt også og ventet da jeg våknet etter narkose..... det ble noen spesielle minutter..... føler med dere.... Jeg er etter mine beregninger 6+4 dag... hadde brun utflod i dag morges.... :/.... Vet ikke om dette går bra... men jeg har ikke hatt mer i løpet av dagen... så jeg får vente og se..... hatt en ganske "opp-og-ned-dag"..... Dersom det ikke kommer mer utflod/blod venter jeg til etter pinsen med å ringe lege.... krysser fingrene for at det er et blodkar som er røket....men det var mistenkelig likt slik MAen i mars startet.... ( Ha en fin kveld damer!
gima Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #16 Skrevet 11. mai 2008 Uff Aknna- føler med deg. Så da var det en MA du hadde?! Håper at du klarer deg greit. Godt å høre at kjæresten kom da. Jeg har tenkt mye på deg de siste dagene.... Ikke du og Klemzi? Vi skulle ikke ha blod denne gangen. Det skulle gå greit med oss! Men, det er sikkert ingenting å bekymre seg over. De sier jo at man blør lettere i svangerskap etter SA / MA. Dessuten har jo du bare brun utflod. Men det er bare den påkjenningen det er å se noe annet enn vanlig utflod på papiret jeg hadde håpet at du skulle slippe. Det går bra! Håper at vi kan oppdatere hverandre. Jeg har mensmurringer i dag så jeg er "spent" på om det kommer mer blod. Har fremdeles bare blødd tirsdag. Litt brun utflod etter det, men etter torsdag ingenting.
lykkelig<3 1 sønn:) Skrevet 11. mai 2008 #17 Skrevet 11. mai 2008 ja, tror det var det.. er ikke helt sikker, for dette var første gangen noe slikt har skjedd.. huff, håper det går bra med dere begge.. er ikke noe artig å se blod på papiret, man føler seg elendig og går å er redd hele tiden for at det skal bli værre.. huff! tenker masse på dere begge å ønsker dere alt bra:)
Klemzi Skrevet 11. mai 2008 #18 Skrevet 11. mai 2008 Jeg visste ikke at det var vanlig med blødninger i svangerskap etter SA/MA... Nesten litt betryggende å høre.... ;o) Får håpe det ikke går galt..... Har ikke kommet noe mer.... Sjekker hele tiden..... :op Klem
scoobydo Skrevet 11. mai 2008 #19 Skrevet 11. mai 2008 Fikk beskjed om det da eg hadde MA no i april Klemzi... at om eg blei gravid rett etterpå, uten å vente en mens så kunne eg også risikere å få blødninga... Grunnen var visst at då var ikkje alle slimhinnene i livmora bytta ut etter forrige gang
Klemzi Skrevet 11. mai 2008 #20 Skrevet 11. mai 2008 Godt med alt som kan gi håp, Scoobydo!! Takk!!! ) Er du i gang med nytt forsøk??
lykkelig<3 1 sønn:) Skrevet 11. mai 2008 #21 Skrevet 11. mai 2008 hvor lenge er det normalt å ha vondt i magen etter utskrapningen? jeg har så vondt når jeg kommer borti å når jeg strekker på meg, og noen ganger bare jeg rører på meg.. er det normalt eller? sover så dårlig når det er sånn, merker det når jeg snur meg i senga tilåme..:/
Klemzi Skrevet 12. mai 2008 #22 Skrevet 12. mai 2008 Jeg hadde ikke smerter i det hele tatt..... Kjente rett og slett ingen ting. Ikke blødde jeg noe særlig heller, kun litt spotting i truseinnlegget noen dager.... Kanskje du burde sjekke det opp?
scoobydo Skrevet 12. mai 2008 #23 Skrevet 12. mai 2008 ja... vi prøver igjen.. Har ikke hatt mens.. men prøver likevel er 4 uker siden ma'en på tirsdag... så tenkte jeg skulle teste en gang i løp av uka! ... Hadde heller ikke noe smerter etter utskrapning, men vet det kan være veldig individuelt! De sier jo på sykehuset at man kan få en del vondt.. som menssmerter... !Men jeg fikk en del smerter ca 2 uker etterpå... var på sykehuset og sjekket.. de sjekker det alltid om man ringer inn og sier man har smerter! Sikkert for å sikre at det ikke er en infeksjon!... Blødde fresten av og på i 1,5 uke etter ma'en!...
lykkelig<3 1 sønn:) Skrevet 12. mai 2008 #24 Skrevet 12. mai 2008 okey, da skal jeg høre med legen om de skal sjekke det.. jeg har begynnt å blø litt i dag, ikke mye, bare litt i truseinnlegget.. men er jo slitsomt når det er noe hele tiden, men det går sikkert over veldig snart, håper jeg:) lykke til med testinga:)
scoobydo Skrevet 12. mai 2008 #25 Skrevet 12. mai 2008 men en infeksjon er visst syyykt vondt... + at man ofte har illeluktende utflod...! Er det lenge sia utskrapninga?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå