Gå til innhold

fødte på litt over 2 timer:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenk at det skulle gå så fort og flott!

Fredag 25.april satt jeg og spiste middag sammen med familien, da plutselig knep det til i magen! Det slakket av litt igjen, og 4 minutter sener knep det til igjen! 20 minutter senere var det bare 1-2 minutter mellom riene, så jeg sa til mannen min at her var det bare å kaste seg i bilen i en fei!

Var inne på sykehuset 15 minutter senere og da gikk det slag i slag. Jordmor sa at dette kom til å gå fort, men at det bare skulle gå 1 time med rier og 12 minutter med pressrier før jeg så han - det hadde jeg i min villeste fantasi ikke trodd!

Det var en intens, men flott opplevelse! Jeg brukte akupunktur og lystgass, og ikke minst brukte jeg pusten bevisst for å jobbe meg gjennom riene (fokus på dyp pust anbefales!)

Vel, min fantastiske fødsel varte totalt 2 timer og 20 minutter - fra første rie til barnet var ute. Fornøyd med den gitt:-)

Lykke til dere som ikke har født ennå - gled dere!!:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse =)

Dette hørtes jo veldig bra ut da.

Skrevet

grattis, kjekt at det gikk så fort da. Kos deg med den lille gutten din.

Håper det snart blir min tur..:-)

Skrevet

Hørtes deilig ut å få det overstått så fort=) Men jeg hadde ikke rukket sykehuset med den raske fødselen, hehe;) Gratulerer så mye!! Kos dere masse i sommerværet;)

Skrevet

Jøss :) gratulerer så masse :)

en slik fødsel vil jeg også ha :)

Skrevet

Så flott !!! Gratulerer med gutten !

Første fødsel var 10 timer, andre 4,5 time, så jeg tror nå at jeg får en enda raskere fødsel.

Og fokus på pust er viktig, jeg hadde til fødsel nr. to forberedt meg med Lamaze, og er i gang igjen...vel det ligger der helt naturlig...og brukte lystgass.

Jeg formidler også det hvor viktig det er med pust til alle...

Gleder meg til tredjemann !

Skrevet

Gratulerer så mye!!

Skrevet

Oi, saa fantastisk! Gratulerer og vel blaast... =o)

Flott med saanne historier.

Jeg brukte over 40 timer, inkludert et doegn igangsetting/kur, som ogsaa gikk greit, men vil jo gjerne holde meg innenfor en "normalarbeidsdag" da....eller en solid lunsjpause, som du. ;o)

Skrevet

Så artig å høre!! :) På mine snart 9 mnd som gravid, har jeg ikke hørt annet enn skrekkhistorier.....

Skrevet

Gratulerer så masse..

Kos dere videre!!

Skrevet

Masse masse gratulerer med barnet!!

Og for en fantastisk fødsel!!! Dette er du nok født til.

Jeg ønsker meg også sånn flott kort fødsel, men det blir vel som sist tar vel sin tid..

Men akkurat nå ønsker jeg bare at noe snart skjer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...