Gå til innhold

Leggkramper


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Har termin 20.juli å har den siste tiden vært plaget av leggkramper på nattetid. Det er ganske vondt å lurte på om det er noen som har et effektivt råd mot det? Tar magnesium, men det gir seg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æ har også leggkramper på natta. Har hørt at det kan hjelpe med massasje... ellers må æ opp og gå for å få det til å gå over, slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mye plaget med krampe i leggene, å har ikke funnet noe som hjelper. Det begynner med "kriblinger" i leggene på kveldene, å holder meg oppe lenge. Gubben er flink å massere på kvelden, å det hjelper litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Strekker meg en del på natten, og da får jeg også leggkramper, Jeg bare trekker til meg føttene jeg så gir det seg med en gang. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det samme her.. når jeg strekker meg får jeg ofte krampe, men da er det bare til å trekke foten og tærene din oppover mot hodet, ikke nedover da blir det verre ;) Det hjelper meg altid, slår aldrig feil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også tidvis plaget med kramper i leggene på natta. Snakket med jordmoren min sist jeg var på kontroll. Hun anbefalte å prøve magnesium tabletter eller B-tonin. Det siste er en type flytende b-vitamin. Hun sa at jeg bare måtte bruke den ene typen og så heller bytte hvis den ene ikke virket. Har ikke prøvd noen av disse selv enda, men det kan sikkert være verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker dere alle for gode råd :o) Når dere nevner det så har jeg faktisk merket det når jeg strekker meg. Får slutte med det da, selv om det er godt å strekke seg ut av og til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt at tran eller omega 3 skal hjelpe....jeg tar omega 3, har noe krampe tedenser, men det gir seg med en gang jeg strekker beinat og peker med tærne mot ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

For meg hjelper det med et glass melk rett før leggetid (kalsium). banan kan også gjøre samme nytte. Ellers er akupunktur en kjempe god løsning.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:-)

Har også slitt litt med leggkramper, men har funnet noe som lindrer det ganske betraktelig.

 

I vinter var vi en tur på Dr. Holms hotell på geilo der jeg bestilte en massasje for gravide. Damen der masserte leggene mine med en veldig spesiell gele som var veldig avkjølende og virker sånn en stund. først synes jeg det var litt ubehagelig men den skulle visst være veldig bra. så jeg kjøpte med meg en tube. Den ble stående i skapet en stund, helt til jeg holdt på og bli gal av kløe/rastløse ben/ leggkramper på kvelden. så smurte jeg leggene med denne og den avkjølende virkningen begynte med en gang, det blir jo litt som massasje eller at man rører på seg, fordi man på en måte kjenner at noe "skjer". så man klarer og slappe av litt og forhåpentligvis sovne. Denne har vært helt uvurderlig for meg og er snart tom "sukk". Den er litt dyr, men absolutt værdt pengene (379,-). Vet ikke helt hvor andre steder det går å få kjøpt den men ringer man til Dr.holms er de sikkert villige til å hjelpe til.

Geleen heter ....GUINOT Gel Jambes Légères soothing gel for legs....

Håper dette var til hjelp for noen.

Ha en flott kveld:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har også hatt leggkramper, men har blitt kvitt dem ganske effektivt. Det som hjalp meg var å bruke støttestrømper på jobb (evn også fridager da jeg er mye aktiv). Vet ikke om dere andre bruker dette fra før, men det er verdt et forsøk hvis dere ikke har prøvd de.

 

Jeg fant en sammenheng mellom dager da jeg gikk mye og nettene som krampene var ille, så for meg er problemet iallefall minimalt nå:)

 

lykke til jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig plaget med leggkramper selv, og funnet ut at det hjelper å strekke legger ut og opp med tærne. eller du akn også prøve å ligge med søttestrømper av ull. et gammelt kjerringsråd jeg fikk av bestemoren min:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Går i mitt 3 svangerskap å leggkrampe har vært ett stort problem i di 2 første gangene. Fikk anbefalt av jordmor å prøve calsium-tabletter kjøpt på helsekostforettning...di er ett funn. Tar en hver kveld å plagene er helt borte. Det har skjedd at jeg har glemt å tatt di i 2 dager på rad, å da er d garantert at jeg våkner om natta å har kjempe smerter.Di er heller ikke så dyre...Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har funnet ut at Body Shop sin peppermyntegelé funker bra. Smøres på leggene på kvelden og kriblinga gir seg nesten umiddelbart. Den er også kjølende og koster ganske mye mindre enn den andre kremen som ble nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere er Veldig plaget så hjelper akkupunktur veldig bra!!!:-) hør med jordmora deres, veldig mange av jordmødrene som setter akkupunktur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...