Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Jeg bor i ett borettslag og har for 3 mnd siden startet ett enmanns foretak. Jeg har nå kommet opp i de 50.000 som gjør at det er blitt næringsinntekt og ikke lenger hobbyinntekt. Problemet er at jeg nå må søke styret om å få gjøre dette da jeg har hjemmekontor. Men jeg kan da risikere å få nei. Da må jeg faktisk flytte herfra for jeg har ett lite barn på 4 mnd og kan ikke jobbe ute enda. Søke styret eller holde det hemmelig ?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Jeg ville faktisk søkt styret, og fortelle situasjonen, at du har en 4 mnd gammel datter hjemme og at du må ha hjemmekontor, i alle fall en stund fremover! Kommer ingenting godt med å skjule det å holde det hemmelig.. Ærlighet varer lengst.. Sikker på at de skjønner det når du forklarer dem situasjonen du er i;) Lykke til;)
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 Det vil vere urimelig å seie nei til din søknad om heimekontor. Her er det fleire som har heimekontor. Det er jo i di leilighet, og innanfor dine veggar. Eg reknar med at du ikkje har kundar heim til deg heller, slik at der ikkje blir "renning i dørene". Forklar ellers situasjonen med lite barn, og at det blir vanskelig å drive firmaet på anna måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå