Gå til innhold

Kaker til dåp, forslag noen? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa skal døpes på mandag. Vi blir 48 (!) til kaffi og kaker, og jeg begynner å stresse,hehe.

De kakene vi har i boks er

Kransekake

"Dåpskake"

Verdens Beste

Fromasjekake

Daim is kake

Firkløver kake

Men trenger nok noen fler:) Noen som har noen gode oppskrifter, eller forslag til andre kaker som er LETTE å lage? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

til 20 personer hadde vi;

isostekake

dåpskake

sjokladekake

iskake

og en terte greie jeg ikke husker navnet på..

vi hadde sinnsykt mye igjen..

kunne sikkert fora 20 personer på det...Men det er bedre og ha for mye enn for lite:=)

kromkaker til is er enkelt?

Skrevet

rullekake er himla enkelt:=)

Skrevet

Eplekake er da alltid en slager...lagde en i går etter ingrid espelids oppskrift, som er helt lik denne jeg har lagt ved:

http://www.kakemonsen.no/sider/vis.asp?id=1655

Den var superenkel å lage og ble veldig god! Kan jo serveres med is også.

Skrevet

Et tips hvis det er mange barn som kommer er å ha boller samt kaker som ikke er så klinete med glasur osv - f,eks muffins eller formkake.

Ellers er står ikke sjokoladekake på lista di (firkløverkake er kanskje sjokoladekake - men husk på at det kan være nøtteallergikere blant gjestene - veldig vanlig allergi)

Lykke til med dåp og gjester!

Skrevet

Tuusen takk for alle svar:)

Veldig lurt det med boller og muffins! Og det med nøtteallergi hadde jeg faktisk ikke tenkt på.. Takk! :)

Skrevet

ostekake er en slager blant mine venner og familie...

Skrevet

Ostekake er veldig enkelt... og den 1-2-3 ostekaka som kjøpes i butikken og kun blandes med vann og smør er kjempegod!!!

Skrevet

www.daapssiden.no

der har de mange gode tips til kaker.

Du kan også finne søtt og godt på

www.kosesiden.no

Skrevet

Wow, 40 stykker...! Ber du flere enn onkler og tanter, besteforeldre og oldeforeldre da eller?

Skal ha dåp snart vi også.. Så lurte jeg på hva er denne "Dåpskaken"?

Må ha noen idèer!:)

Skrevet

Hei Trine*Christina :)

Ja, hvet vi er mange,hehe.. Er det rart jeg er stressa?:P

Både jeg og samboer har skilte foreldre, der begge parter på begge sin side har fått nye barn. Snuppa vår har hele 10 onkler og tanter, og 4 sett med besteforeldre. Så inviterer vi også oldeforeldre fra begge sider. Vi har valgt oss 3 faddere hver, så da blir det 6 faddere, MED følge ( altså 12 stk bare der)..Så blir en del ja! På neste barn kommer vi bare til å ha 4 faddere, men siden snuppa er førstefødt og av diverse andre grunner greide vi ikke å velge,hehe.. Jeg er nok av typen som tenker at "en til eller fra spiller ingen rolle", hehe:)

Så, Dåpskaken er selve kaken til snuppa vår:) Det er en type marsipankake.. Med bringebær og vaniljekrem inni, marsipanlokk over, og pynt av sjokolade på toppen. Kan også velge om vi vil ha bilde av snuppa på:) Svigers som ville bake:)

Skrevet

Kanelboller er kjempegodt, bak i dag og putt i frysa så lenge..

Samme med Suksesskake, greit å bake på forhånd og fryse. Ville bakt noen kjeks også jeg, greit å bake på forhånd og putte i en kakeboks, sånne hjemmelagede Cookies blir alltid spist opp, og kanskje kjøpt en iskake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...