Gå til innhold

Må man koke grøtbollen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt usikker på dette... Har gjort det hver gang... Tulla er 4 mnd, og har begynt med smaksporsjoner... Hvor lenge skal den eventuelt koke? Skjea også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neeei det holder vel at den er rein? Eg har aldri kokt det til noen av babyene mine!

Skrevet

Er det mulig??

Det er et under at min lille gutt er sunn og frisk skjønner jeg...

Skrevet

Ok...Man hører jo så mye rart... Kan man vaske den med såpe, og skylle den godt av da eller???

har ikke peiling på dette :(

Skrevet

Og det betyr??

Skrevet

nei, så lenge du vasker den ren, går det bra!

de små putter jo det meste i munnen uansett, så litt basselusker får de i seg samme søren!

og bra er jo det ... :)

Skrevet

Det er sant...Men hadde jeg ikke bekymret meg for at jeg gjorde riktig hadde jeg jo ikke spurt... Er første babyen, og da er det selvfølgelig en del man lurer på når man introduserer grøt.... Vil jo ikke at hun blir syk...Men nå har jeg jo fått svar på det, så tusen takk! :)

Skrevet

skjønner godt at du luerer på dette jeg ;) . lurte på akkurat det samme når lillemann fikk grøt for første gang. bestemte meg for å bare vaske "bollen". Men koker faktisk plastisk skjea. Selv om det sikkert ikke er nødvendig, føler jeg det er litt tryggere på en måte. ( kan vell få med at småen nettopp har hatt en øvreluftveis infeksjon så mamma passer exstra på )

Skrevet

Hysteri, skal man liksom koke alt baby kommer i kontakt med?

Normalt nenhold og vask i oppvaskemaskin eller i zalo må da holde i massevis...

Skrevet

Enig med anonym gitt... Ungen kommer ikke til å ha noe immunforsvar så lenge man skal koke alt hele tiden... Leste jo også om ei her inne som kokte tannbørsten til barnet.. Så hysteriet vil ingen enda ta på dib..

Skrevet

Fra barnet er 6 mnd trenger man ikke lenger koke feks pumpe eller begre som du oppbevarer maten i. Jeg startet med grøt fra 4mnds alder, kokte skjeer iblant ja, ikke beholderene. Det er faktisk greit å passe på litt med de aller minste. Grøtbollen hadde jeg i oppvaskmaskin.

Fra 6mnd kuttet jeg gradvis ut all koking - og ga blant annet vann fra springen. Så...jeg hadde nok kokt en gang i blant hvertfall dersom du bruker samme utstyr hele tiden!

Skrevet

Hun lurt ë jo på hvordan hun skulle gjøre da.

Skjønner ikke hvorfor mange av dere anonyme må komme med sånne møkka svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...