Gå til innhold

Vekstavvik.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er -13% i vekstavvik i uke 31 veldig mye??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke mye. Mine barn har hatt mellom 18 og 26 %. De sa at de ikke så avlorlig på vekstavvik alene før det kom opp i 28-30% og selv da var det ikke nødvendivis galt hvis alt annet var bra (fostervannsmengde, bevegelse, navlesnor, morkakefunksjon osv).

Hvis det endrer seg mye på kort tid kan det nok hende de gjør noe, men da får du i tilfelle ekstra oppfølging.

Denne gangen får jeg ikke ekstra veksestimering selv om jenta har vekstavvik på 19 % siden forrige var oppe i 26 % og vekstavviket har vært konstant (bare 1% forskjell) med 2 ukers mellomrom

Skrevet

førstemann hadde -19% i vekstavvik i uke 32... da han ble født veide han 4120g.... så jeg tar disse beregningene med en stooor klype salt;)

Skrevet

Jeg hadde -13% i uke 29, og de sa på sykehuset at vekstavvik på 10 % eller mer skulle følges opp. Men det er ikke farlig altså. Da jeg kom til neste kontroll noen uker etter, var veksten normal igjen, så det går vel litt i rykk og napp. Jeg skal likevel følges opp jevnlig, og har neste kontroll den 30 mai.

Jeg har to stoooore babyer fra før da, så hadde ikke takket nei til litt mindre baby denne gangen.

1 mann var 4200 gr og 56 cm.

2. mann var 4840 gr og 55 cm.

Skrevet

13 % er ikkje mykje. Eg har 25 %, og det ser ut til at eg uansett må vente til babyen kjem ut av seg sjølv. Har 12 dagar til termin no. Skal til ny vurdering 16.mai....

Skrevet

Nei, det er normalt faktisk.. Har vært til flere slike vekstkontroller med alle ungene mine, og alle har ligget mellom 10-16% mindre enn gjennomsnittet.. Gynekologen har påpekt hver gang at alt mellom -20 til + 20 i vekst "avvik" er normalt... Ikke alle ungene kan være like store vettu:) Alle er forskjellig!

Så ingen grunn til bekymring så lenge morkaken fungerer som den skal og at det ikke er derfor ungen er liten.. Men dette sjekker de jo også på slike kontroller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...