Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Har en baby på 14 dager, prøver og ikke ta henne ut av soverommet når vi har lagt oss om ikke da høyst nødvendig. Så jeg overså bæsjbleien inatt, og nå når jeg skiftet på henne hadde hun fått sår på begge sidene av stumpen. Såg nesten ut som skrapsår. Er det fordi jeg ikke skiftet bleien?? Har smurt på sinksalve nå da...
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Det samme opplevde jeg når tulla var mindre.. Tror ikke det er bare for denne ene bleien du ikke skiftet...Men hun har jo ligget å sovet "oppi" alt sammen, og det gir jo irritasjon... Vask henne godt med vann, smør på eventuelt sinksalven du bruker nå, potetmel eller a-derma... Veldig fornøyd med den siste hos oss Lykke til
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 huden er jo veldig ømfintlig på de små og i den alderen skjønner de ikke særlig forskjell på natt og dag tror jeg (med mindre du har fått en sovebaby da) men, ja, det er nok fordi bleien ikke ble skiftet. bæsjebleier bør skiftes uansett, tissebleier kan man ha lenger.
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 vask godt, la stumpen lufttørke, og ta på litt zinksalve, så blir det bedre på kort tid!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #5 Skrevet 8. mai 2008 Aselli fungerer helt supert hos oss. Fås kjøpt på apoteket =)
Vimsemamma og trolldukka Skrevet 8. mai 2008 #6 Skrevet 8. mai 2008 Heihei:) Jeg bruker nesten aldri noe på snuppa vår, pga så ømfintelig hud. Men når jeg ser antydning til sårhet, strør jeg bare litt potetmel over. Funker kjempe bra! Dersom hun allerede har blitt sår, bruker jeg litt av en krem som heter initynol (eller noe..fikk tipset innpå her), og den tar det med EN gang! Kjempe bra krem, fåes kjøpt på apoteket. Også masse lufttørking selvfølgelig, snuppa vår elsker å ligge uten den varme bleia:)
@nemone Skrevet 8. mai 2008 #7 Skrevet 8. mai 2008 Inotyol fungerer fantastisk bra på veldig såre stumper her i huset. Når stumpen er veldig sår fungerer ikke sinksalve her - med et tykt lag med inotyol er det bra over natta. Fås på apoteket, koster rundt 80 kroner for ei tube.
hannaer Skrevet 8. mai 2008 #8 Skrevet 8. mai 2008 Idomin salva,fås kjøpt på apotek i sverige,veldig bra!!!!!kan brukes til allt! synes den er bedre enn zinksalva. mamma brukte den på meg også da jeg var baby:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå