Gå til innhold

hårtap- noen som prøvde noe som hjalp?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

.....? alle svar mottaes med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vitamin B-12, men da tas det helst 1 mnd før fødsel og minst 3 mnd etter fødsel. Men det hleper uansett på den nye hårveksten.

mvh

Skrevet

flere med erfaring???

Skrevet

Gå til frisøren din og ta en skikkelig god rensekur på hår og hodebunn.

Gå gjerne til en frisør som har Kerastase,de har skikkelig gode produkter mot håravfall! Det er ampuller,muligens litt dyre men de funker. Koster 1000 kr. Pluss at du må ha shampoen og en god balsam i tillegg..

Bruker du butikkprodukter? Disse legger igjen et tett silikonbelegg rundt hårstrået og nedi hodebunnen,og er en medvirkende faktor til hårtap.

Mitt råd er altså en god rensekur og ampuller mot håravfall.

Lykke til! :)

Skrevet

tusen takk for svar Labambie!

jeg har brukt NISIM shampo og balsam, er mot hårtap. koster rundt 350 kr flaska. ble anbefalt den av frisør, og har brukt den en stund nå. huff, er så fæøt å miste så mye hår!!! noen som opplevde at håret ikke kom tilbake??

Skrevet

Så lenge det er hormonelt,skal håret komme tilbake! :) Huff, misunner deg ikke.. Må være fælt! Jeg hadde en kunde som var kreftpasient, og hun endte på Kerastase produktene. Hjalp henne,inntil håret kom tilbake for fult! :)

Håper du finner en god løsning. Massasje og stimulering av hårsekkene er også veldig godt.. (gå til frisøren ta rensekur med hodebunnsmassasje,er sååååå deilig midt i babystria!! :)

Skrevet

hei igjen!

Dyre shampoer og hårkurer hjelper deg neppe mot hårtap, men kan få det håret du har til å se fyldigere og penere ut.

les litt her:

Hodebunnssykdommer: Forbigående hårtap:

http://huddoktor.no/patient/Andre+typer+hårtap/316.html

Forbigående hårtap (Telogen defluvium) forekommer i alle aldersgrupper. Hos barn spesielt etter febersykdommer, hos voksne i forbindelse med mye psykisk eller fysisk stress, etter graviditet, ved jernmangel, ved nedsatt funksjon av skjoldbruskkjertelen eller ved inntak av bestemte former for medisin. Sykdommen rammer oftere kvinner.

Sykdommen påvirker hårenes vekstsyklus, slik at unormalt mange hår går fra vekstfasen (anagen) til hvilefasen (telogen) på samme tid, og deretter blir de raskt avstøtt. Ved forbigående hårtap taper man normalt 500-1000 hår om dagen. Hårtapet er diffust, dvs. at hårene tapes spredt over hele hodebunnen og ikke i bestemte områder.

Årsaker til forbigående hårtap

• Infeksjon

• Syfilis

• Stress ved fysisk eller psykisk sykdom

• Systemsykdommer

• Graviditet (Post-partum defluvium).

I månedene etter graviditet og fødsel opplever mange kvinner at de mister mye hår. Hårveksten blir normal igjen etter 9-12 måneder.

• Jern- og/eller sinkmangel

• For lavt stoffskifte

• Overgangsalderen

• Medisin

• Kronisk telogen defluvium

Tilstanden ses oftest hos middelaldrende kvinner og strekker seg ofte over flere år. Kvinner blir ikke skallet, men bare tynnere i håret.

Diagnose av forbigående hårtap:

For å vurdere, om du lider av forbigående hårtap kan legen spørre om rekken av årsaker som er listet ovenfor.

Legen kan dessuten ta en eller flere blodprøver for å screene for underliggende sykdommer.

Behandling av forbigående hårtap:

Hos pasienter med forbigående hårtap, vender håret som regel tilbake etter noen måneder. Hvis hårtapet skyldes en underliggende sykdom, vil behandlingen av sykdommen ofte resultere i at det vokser ut nytt hår.

mvh

Skrevet

Jeg mistet masse hår da Knerten var ca 4-5 mnd. Jeg ble nesten redd for å vaske håret, for det så nesten ut som jeg hadde på meg votter, så ille var det. Jeg tok vit B og tran hver dag, og det som var igjen av hår ble blankt og fint, men det hjalp ikke på hårtapet. Trøsten må være at det går over etter ettpar måneder! Sønnen min er nå snart 9 mnd, og jeg har begynt å få masse små babyhår på hele hodet, spes. rundt hårfestet! Så håret kommer tilbake!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...