Gå til innhold

Turist i Kristiansand


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bør man få med seg?

Unntatt Dyreparken da.

Det må være like ved sentrum eller med bussforbindelser.

 

På forhånd takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du få med deg fiskebrygga! Gjerne spise lunsj der, eller i alle fall is! :o) Ungene kan mate svanene og endene med brød! Ellers ville jeg rusla litt langs vannet, ved Nupenanlegget, festningen og bystranda. Gå i Markens og se på folkelivet. Mange søte butikker i sidegater til Markens! Spise lunsj eller middag på Herlig land kanskje... Og viktig: Frokost eller lunsj på Kjøkkenskapet som ligger i Lillemarkens! Nam!!! Der er det ikke så dyrt heller. Ellers kjører det et lite sightseeingtog rundt i byen, som sikkert er moro for pøber'n! Mange fine strender også da: Bystranda, Hamresanden mm. Også ville jeg tatt med niste og gått på piknik på Odderøya. Veldig koselig og mange spennende bunkere fra krigen, som man kan gå inn og kikke i. Veldig spennende for barn. Krakker og svaberg til å sole seg på når man inntar lunsjen, pluss en herlig utsikt utover skjærgård, og inn mot byen ettersom hvor på øya man er. Der er også et fyr, og en koselig liten kafè. God tur! Kristiansand er HERLIG!!!

Skrevet

åååå nå fikk jeg lyst til å reise til Kristiansand.......:)

Skrevet

En is på Fiskebrygga

Kanonmuseet på Møvik (du har jo en sabeltanndigger, har du ikke?)

Spasertur i Markens, gågata

Sørlandets Kunstmuseum

En dag på Hamresanden, evt Bystranda

Kjøretur med Setesdalsbanen, gammelt tøfftøfftog

Kanskje en båttur?Turistbåter som kjører rundtomkring

Nupen-parken nede ved sjøen

 

Etc, etc

Det utgis sånne turistaviser her der det står tips også.

Skrevet

Hehe, så ikke det første innlegget, altså, så bare ut som vi var veldig samkjørte...

Skrevet

Takk for svar.

 

Ja dere var det.

Da skal jeg notere meg det.

 

Har ikke helt bestemt med hvordan vi skal gjøre det enda.

 

Har dere tips om en bra overnattingssted da?

 

Noen hørt om Roligheten og Kadetten feks?

Skrevet

Roligheden er vel campingplass og leiligheter...

 

Jeg ville bodd på et hotell i sentrum. Bestill gjennom Coop hotellkupp (www.coop.no). Da betaler du 1398 for tomannsrom i to netter.

Skrevet

Jeg har sjekket ut det.

De har ingen tilbud når vi skal reise

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...