pøber´n & je Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Hva bør man få med seg? Unntatt Dyreparken da. Det må være like ved sentrum eller med bussforbindelser. På forhånd takk for svar.
Nemofish Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Da må du få med deg fiskebrygga! Gjerne spise lunsj der, eller i alle fall is! ) Ungene kan mate svanene og endene med brød! Ellers ville jeg rusla litt langs vannet, ved Nupenanlegget, festningen og bystranda. Gå i Markens og se på folkelivet. Mange søte butikker i sidegater til Markens! Spise lunsj eller middag på Herlig land kanskje... Og viktig: Frokost eller lunsj på Kjøkkenskapet som ligger i Lillemarkens! Nam!!! Der er det ikke så dyrt heller. Ellers kjører det et lite sightseeingtog rundt i byen, som sikkert er moro for pøber'n! Mange fine strender også da: Bystranda, Hamresanden mm. Også ville jeg tatt med niste og gått på piknik på Odderøya. Veldig koselig og mange spennende bunkere fra krigen, som man kan gå inn og kikke i. Veldig spennende for barn. Krakker og svaberg til å sole seg på når man inntar lunsjen, pluss en herlig utsikt utover skjærgård, og inn mot byen ettersom hvor på øya man er. Der er også et fyr, og en koselig liten kafè. God tur! Kristiansand er HERLIG!!!
viktorogmilla Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 åååå nå fikk jeg lyst til å reise til Kristiansand.......
solemio Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 En is på Fiskebrygga Kanonmuseet på Møvik (du har jo en sabeltanndigger, har du ikke?) Spasertur i Markens, gågata Sørlandets Kunstmuseum En dag på Hamresanden, evt Bystranda Kjøretur med Setesdalsbanen, gammelt tøfftøfftog Kanskje en båttur?Turistbåter som kjører rundtomkring Nupen-parken nede ved sjøen Etc, etc Det utgis sånne turistaviser her der det står tips også.
solemio Skrevet 8. mai 2008 #5 Skrevet 8. mai 2008 Hehe, så ikke det første innlegget, altså, så bare ut som vi var veldig samkjørte...
pøber´n & je Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. mai 2008 Takk for svar. Ja dere var det. Da skal jeg notere meg det. Har ikke helt bestemt med hvordan vi skal gjøre det enda. Har dere tips om en bra overnattingssted da? Noen hørt om Roligheten og Kadetten feks?
Nemofish Skrevet 8. mai 2008 #7 Skrevet 8. mai 2008 Roligheden er vel campingplass og leiligheter... Jeg ville bodd på et hotell i sentrum. Bestill gjennom Coop hotellkupp (www.coop.no). Da betaler du 1398 for tomannsrom i to netter.
pøber´n & je Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 8. mai 2008 Jeg har sjekket ut det. De har ingen tilbud når vi skal reise
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå