Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp* Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Jeg snakker med en venninne som skal på jobbintervju. Hun mener det ikke sømmer seg å ha med seg barnet sitt (13mnd) på jobbintervjuet. Jeg mener det bare er sprøyt siden man ikke kan forlange at arbeidsledige folk har ungen sin borte hele tiden når intervjuet kommer litt brått på. Det er da ikke sykt mo hjun har med seg ungen ?
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Tror ikke jeg ville hatt med meg barnet mitt nei.. hadde gjort alt for å få barnevakt, men hadde ikke gått hadde jeg ringt først og spurt de jeg skulle på intervju til hva de syns om det....
Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp* Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 Poenget er at hun ble ringt idag og bor på et lite lokalt sted. Arb.giver er ikke tilbake på dette stedet før om 14 dager. Det er da vitterlig ikke noe problem å ha med seg barnet på intervju.
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 Jeg hadde aldri tatt med meg jenta mi på jobbintervju! Da hadde jeg heller bare sagt at jeg ikke hadde anledning til å komme på intervju før etter at sambo har kommet hjem.
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #5 Skrevet 8. mai 2008 Hadde ikke tatt med meg ett barn på jobbintervju. Hvorfor skal de velge henne når hun ikke greide å skaffe seg pass til jobbintervjuet engang...
Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp* Skrevet 8. mai 2008 #6 Skrevet 8. mai 2008 Så rare dere er ! Alle jeg kjenner smo har vørt på jobbintervju nå i permisjonen har hatt med seg barna sine! Hvorfor skulle de ikke det når de er hjemme allikevel? Arbeidsgiver hadde kun tid i dag og så om 14 dager, da må han vel tåle at man har med en baby? Mulig mine venner er rare som tar med seg barna sine, da, samt hele barselgruppen min.
Tieran Skrevet 8. mai 2008 #7 Skrevet 8. mai 2008 Jeg ville ikke tatt med meg barnet mitt på jobbintervju.. Mye lettere å konsentrere seg om det essensielle i et intervju når man ikke har et barn som "tar oppmerksomheten". Men dersom det kom brått på, og man ikke har mulighet for barnevakt stiller det seg vel noe anderledes.. Men ville da gjort som foreslått ovenfor her..Ringt å spurt/sagt fra..
Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp* Skrevet 8. mai 2008 #8 Skrevet 8. mai 2008 Hvorfor skal hun ha pass når hun er hjemmevæørende uten jobb? Så lenge hun har barnehageplass på lomma så har vel ikek det noe å si? En potensiell arbeidsgiver kan ikke forvente at sekundet man ringer så har man barnepass, sånn fungerer det faktisk ikke. Hadde arbeidsgiver ringt meg idag og sagt vi skulle ha intervju 1500 eller så ble det ikke noe før om to uker så hadde jeg måttet ta med meg ungen. Det er dai kke forventet at man skal ha pass på dagen!
viktorogmilla Skrevet 8. mai 2008 #9 Skrevet 8. mai 2008 I utgangspunktet ville jeg ikke hatt med meg barn på jobbintervju, men med så kort varlsel og lenge til neste mulighet til intervju, ville jeg tatt med meg barnet dersom jeg ikke klarte å skaffe barnevakt. Ville passet på å informere arbeidsgiveren om at jeg ville få barnehageplass. Er jo også litt avhengig av hva slags jobb hun søker på. Er det fast arbeidstid og ingen ringevakter spiller det jo liten rolle at hun ikke kan få barnevakt i siste liten. Tror de fleste arbeidsgivere vil ha forståelse for det når hun er i permisjon/ ikke i arbeid.
Ioren Skrevet 8. mai 2008 #10 Skrevet 8. mai 2008 Hvis noen ringte meg i dag og MÅTTE ha intervju i dag måtte jeg ha hatt han med, men hadde da sagt at "siden jeg er hjemme så har jeg ingen som kan ta han sånn på sparket" Men da fått fram under intervjuet at jeg hadde en bhgplass eller dagmamma klar om jeg fikk jobben. ser ikke problemet
meg & to små vampyrer Skrevet 8. mai 2008 #11 Skrevet 8. mai 2008 Man bør vel ikke ta med barn på jobbintervju.
Piken på landet Skrevet 8. mai 2008 #12 Skrevet 8. mai 2008 Hm, jeg skal på jobbintervju i morgen, og skal ha med meg vesla. Men nå er hun bare 3 uker, og ikke så lett å levere fra seg. Dessuten ligger hun bare der å sover.... Jeg hadde ikke tatt med meg en ett åring altså.
OsloMor Skrevet 8. mai 2008 #13 Skrevet 8. mai 2008 Slik garanterer du at du ikke får jobben iallefall. En arbeidsgiver er i utgangspunktet minimalt interessert i å se deg i andre roller enn som arbeidstaker, så ikke et sjakktrekk nei.
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #14 Skrevet 8. mai 2008 Ville ikke gjort det hvis det kunne unngås. Har ikke barnets far mulighet til å ta noen timer fri da?
Espoir Skrevet 8. mai 2008 #15 Skrevet 8. mai 2008 Jeg hadde ikke tatt med barnet på jobbintervju, nei.
blittmamma07 Skrevet 8. mai 2008 #16 Skrevet 8. mai 2008 ikke ta med barn på jobbintervju! kan du ikke skaffe barnevakt til noe så viktig som et jobbintervju hvordan skal du noen gang kunne bidra ekstra en kveld eller to på jobben når det trengs da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå