Gå til innhold

oioioi jeg har tatt foli sammen med nesespray

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste akkurat at en ikke skulle ta noe hormonelt sammen med nesesprayen,så begynte jeg å tenke på folisyretablettene mine og leste på nettet.....der står det at de hjelper en å bli gravid,jeg trodde de bare var noe vi måtte ha i oss som skulle hjelpe for at barnet ikke skal få ryggmargsbrokk....

Det er jo bare tredje dagen med spray da,så da får jeg slutte å ta de(tok så klart en rett før jeg leste det:( )

Noen med erfaring med disse folietablettene?Jeg har jo tatt de i over en mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folsyretablettene kan du ta. Dette er berre vitaminer, ikke hormoner. Så ingen fare

Skrevet

Jeg har tatt folsyre hele tiden. Man skal jo ta det helst tre mnd før man blir gravid. Har ikke hørt noe annet før. Håper vi får andres meninger her og. Noen som har snakket med legene ang dette? Hiver meg med på bekymringen din V.I.Bebbi...

Skrevet

Folinsyre tabletter er IKKE hormon tabletter men et B vitamin tilskudd som ganske riktig skal hjelpe til å forhindre ryggmargsbrokk.. Det anbefales å ta folinsyre dgl i de tre første månedene av graviditeten og gjerne før man blir gravid også. Det er ikke farlig å ta disse også etter første trimester, det er et vannløselig vitamin sånn at det kroppen trenger blir "vasket ut" med urinen.. Jeg har fortsatt å ta de fordi jeg fikk så fine og sterke negler av de!!!!!

Med andre ord kan du bare fortsette å ta tablettene med god samvittighet.. Det du har lest på nettet stemmer IKKE..

For mer info om folinsyre:

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=4908

Skrevet

Jeg mente det kroppen IKKE trenger blir "vasket ut"..

Skrevet

TUSEN TAKK,,,,phuu nå ble jeg ti kg lettere..hehe Ble jeg nervøs for at jeg hadde ødelagt for medisiner og greier her..

Her er innlegget jeg leste,det står nede på siden under "grønt og sunt"

Men det sto ikke noe om at det er hormoner i det,var nok bare jeg som tenkte det ettersom det står at det hjelper en å bli gravid....

http://www.dinside.no/php/art.php?id=352019

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...