Gå til innhold

Noen som har vaert i Madeira??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen anbefalinger om hva man MAA faa med seg? Muligens vi skal dit i August... Og vil jo faa med oss alt som er verdt aa se ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Madeira er en fantastisk flott og frodig øy, pent og rent og de har god mat. Minuset som reisemål hvis dere skal få med dere alt er at det ikke er spesielt barne-vennlig og da tenker jeg på fasiliteter som barnestoler, lekeplasser etc. Gjennomsnittsalderen på turistene er 60+. Når det er sagt så er det masse å gjøre! -går ut fra at dere skal bo i eller i nærheten av Funchal som er en hyggelig by med masse gode restauranter og hyggelige butikker. Gedigent kjøpesenter oppi lia om dere ønsker shopping. Hoved-"greia" på Madeira er lavada-turer og der tar man ikke med barn eller barnevogn for de fleste av disse turene har bratte og skumle partier. Ville leid bil og kjørt rundt øya og bla kjørt til Porto Moniz (nord-vest). Her har de et fantastisk badeanlegg og et sjarmerende lite akvarim. Flere av byene langs kysten er verdt et besøk. Det er høye fjell på øya og veier over som lett framkaller kvalme så vær obs med unger i baksetet! Rundt Funchal er det mye å gjøre: gå tur langs promenaden og ut forbi Lido-badene, ta taubanen til Monte og gå tur nedover parken ved anlegget, de har en botannisk hage etc.

Ta dere en tur på markedet og spis for all del espada -fantastisk fisk.

Alt i alt en fantastisk øy jeg vil tilbake til når de små er gamle nok til å gå lavada-turer! GOD TUR

Skrevet

Dit SKAL jeg tilbake ja!!! Det er en nyyyydelig øy, og som hun over skriver - det er masse fint å oppleve! Min samboer og jeg var der for 3,5 år siden, og vi gikk på levada-vandringer (stier langs med vatningskanaler i fjellsidene), guidede turer (for å få med oss historikken til øya og folket) til Nonnenes dal, den glemte (?) by osv osv, drakk poncha (mmmmm.....), og spiste deilig mat (bla. på pappegøyeresturanten). Heldigvis reiste vi uten barn. Du bør ha store barn som har intr av å gå på tur og er intr i historie hvis de skal ha fullt utbytte av turen. Klart - det er flotte bassenger på Madeira, så noen timer der klarer man fint å "slå i hjel".

Følte vel ikke at alderen på turistene var så høy som 60+, ville nok slått av 10 år og sagt at majoriteten var 50+.

Skrevet

Jeg har vært i Madeira 2 ganger, og anbefaler det på det sterkeste! Sist gang vi var der var datteren min 4 måneder! Men synes ikke det var noe problem. Hadde med vogn - og alt gikk selvsagt etter henne, men vi koste oss. Hadde bestilt en leilighet med soverom, kjøkken, stue, stor terrasse og bad. Var ute og spiste, gikk turer og det gikk veldig fint. Vi var også på shoppingsenteret oppe i lia -som ei beskrev her- og der var det skikkelig barnevennlig. Tror aldri jeg har opplevd et slikt tilrettelagt shoppingsenter noen gang. Med ammerom, stellerom, altså alt av fasiliteter tilrettelagt for folk med babyer! Vi tok taxi fram og tilbake til senteret for å komme fortest og greiest mulig fram.

Gjestfriheten var stor på hotellet vi bodde på. Fikk mye oppmerksomhet av hotellpersonale pga datteren vår. Men det var veldig koselig.

På en restaurant ble datteren min plassert av servitøren i en tripp-trapp stol... Hehe... ;)

Temperaturen er også behagelig her hele året. Også er det mange flotte blomster - en utrolig fargerik øy! ;)

Vi reiser garantert dit en gang senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...