Gjest Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Kom bebisen før/etter termin? Lengre/kortere fødsel enn nr 1 & 2? Er såååå spent på hvordan fødsel nr 3 blir
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Nr 3 kom på termindato, fødselen var omtrent som nr 2 sin. Gikk relativt kjapt. Kom ut 2 1/2 time etter vi kom til fødeavdelinga.
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 Min tredjemann kom med planlagt snitt 12 dager før termin, men mest trolig hadde han uansett kommet før termin ettersom slimproppen gikk 6dager før snittet. De to andre har kommet 5 dager etter termin og 3 dager før termin. Første tok 42timer, mens andre tok 18timer, men begge endte i hastesnitt.
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #5 Skrevet 8. mai 2008 Håper på at fødsel nr 3 ligner litt på nr 2 da =) Nr 2 kom 2 timer etter jeg ankom sykehuset Bare håper det ikke gjør sååååååååå vondt hehe...
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #7 Skrevet 8. mai 2008 Har had tre veldig like fødselsforløp jeg. Tok LITT kortere tid for hver hver unge, men ikke noe vesentlig forskjell. Utdrivinga var like lett som de to andre. Nr 1 er født 2 dager før termin, nr 2 8 dager før termin ( satt i gang), nr 3 2 dager før termin.
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 8. mai 2008 #8 Skrevet 8. mai 2008 3. mann var en luring her ihvertfall. Født til forventet tid (4 dager over), men svangerskap og fødsel var helt annerledes enn 1&2. Kom som en rakett 1 time etter ankomst sykehuset! Må nevne at jeg var hjemme litt for lenge da, burde dratt før, men mannen kjørte seg fast på glatta, he he. Lykke til da!
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #9 Skrevet 8. mai 2008 Takk takk =) 29 dager igjen til termin Nr 1 ble jeg satt igang med 12 dager over tiden, og nr 2 kom 2 dager over termin. Så regner ikke med å få før termin hvertfall, bare hørt at mange sier at det er mange som må bli satt igang med nr 3 :-O hehe... Men høres ikke slik ut her da =) Jeeeeei! hehe
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 8. mai 2008 #10 Skrevet 8. mai 2008 Var igrunn ikke det. Var jo utslitt i flere dager etterpå. Har sendt klage til fødeavd i ettertid pga behandlinga jeg fikk. Var midt i fellesferien og ingen virket til å ha ansvar for noe som helst, alle bare surret rundt og mente jeg måtte holde ut litt til og litt til. Men tilslutt kom den jm jeg hadde gått til kontroll hos og hu holdt på å klikke i vinkel da hu leste papira mine, da ble det rett på keisersnitt. Hadde ikke hu kommet hadde jeg vel ligget der enda:( Men har fått en beklagelse fra avd pga dårlig behandling.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 8. mai 2008 #11 Skrevet 8. mai 2008 Han kom 17 dager før termin (nr 1 kom 16 dager før og nr 2 kom 1 dag før). Den var vel mer som 1 vil jeg si. Fødselen startet i 12-tiden, hadde allerede 3-4 cm åpning uten rier. I 16-tiden var jeg på 6 cm, men da ble det akutt ks. Til sammenligning kom nr 1 etter 22 timer og nr 2 etter 1 t og 38 min på føden.
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #12 Skrevet 8. mai 2008 Uff, hørtes ikke noe særlig ut At man lar noen ligge sååå lenge kan jeg ikke fatte å begripe, man blir jo helt kake! :-O Jeg syns 12 timer med førstemann var lenge nok jeg da.. hehe... Så om jeg skulle ligget i 42 timer hadde jeg sikkert tatt livet av et par Jordmødre
bustebartepin Skrevet 8. mai 2008 #13 Skrevet 8. mai 2008 Nr 1 kom 2 uker før termin, nr 2 3 dager over, nr tre 5 dager over og nr 4 kom 4 dager før. Fødselen til nr tre var en drømmefødsel, nr 4 var hardere ja...
M@mm@ til mine barn Skrevet 8. mai 2008 #14 Skrevet 8. mai 2008 1. tok 13 timer 2. tok 6 timer 3. tok 17 timer og verst. 4. tok i underkant av 3 timer.
Espoir Skrevet 8. mai 2008 #15 Skrevet 8. mai 2008 Ja, den var lurefødsel! De to første var styrtfødsler, men den tredje tok lengre tid og var "verre". Til og med mente de på sykehuset at jeg ikke trengte å skynde meg. "Å, er det fødsel nummer tre? Nei DA har det ingen hast" da de, selv om jeg sa at de to første var styrtfødsler. Og de hadde rett.
Linda-Kristin=) Skrevet 8. mai 2008 #16 Skrevet 8. mai 2008 jeg lå faktisk i 3 døgn med rier før jeg fikk drypp for å få fart på dem... :S
bambi på isen Skrevet 8. mai 2008 #17 Skrevet 8. mai 2008 Nr. 3 var en luring hos meg, det er helt sikkert:-) Nr. 1 (født august 01) kom 10 dager før termin, vannet gikk og riene startet, 20,5 timer etterpå var gutten endelig ute, kom som stjernekikker så han ble til slutt tatt med vakum, da hadde jeg pressa i 2 timer. Nr. 2 (født desember 03) kom 22 dager før termin, vannet gikk, riene startet ikke før 4 timer etterpå, men jeg ble liggende i sengen til jeg hadde 8 cm åpning for gutten hadde ikke festa hodet før den tid, fra første ri til gutten var ute gikk det 8 timer, han var også stjernekikker. Nr. 3 (født desember 05), kom 6 dager ETTER termin, hadde vært inne på sykehuset på 2 bom turer siste gang (2 dager etter termin) stoppet riene når jeg hadde 5 cm åpning, ble sendt hjem og gikk og venta på at noe skulle skje (slimproppen hadde gått 1 mnd før termin), ingenting skjedde før jeg natt til 20 desember sto opp for å gå på do, gjorde mitt men følte at jeg ikke fikk tørka meg skikkelig, så jeg gikk inn i dusjen for å vaske meg. Da kom første ri, like etter ri nr. 2, gikk inn å vekte mannen, jenta ble født 30 min. etter første ri, hjemme på badegulvet med en nabo og pappen til å ta i mot:-)
bambi på isen Skrevet 8. mai 2008 #18 Skrevet 8. mai 2008 Lykke til forresten, det glemte jeg jo helt:-)
Solitude Skrevet 8. mai 2008 #19 Skrevet 8. mai 2008 Jepp nr.3 var en liten luring Men det var fordi han kom 20 dager ETTER termin og jeg måtte bli satt igang. Men selve fødselen, varighet og styrke på riene var veldig lik med nr.2. og både nr.2 og nr.3 ble født etter ca.4 timer med rier.
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 8. mai 2008 #20 Skrevet 8. mai 2008 Hadde ks første gang 2 fødsel var vaginal, varte 20 timer....helt grei, men langvarig 3 fødsel var vaginal, varte 10 timer, men var himla TUNG! ...og vond (men så var knerten 1 kg større enn sine søsken...;0) 4 fødsel varte fem timer, og var hverken veldig tung eller vond:0)
ikke akkurat struttepupp! Skrevet 8. mai 2008 #21 Skrevet 8. mai 2008 nr 1: En uke etter termin, normal fødsel på ca 8 timer. nr 2; To dager før temin, lik fødsel nr en- tok ca 5 timer nr 3; Helt ulikt svangerskap, helt ulikt fødselsforløp, to dager over termin. Tok to timer fra alt starta til ho var ute. En mye "vondere" fødsel på mange måter, men så gikk det jo fortere da. Fødselsvekta var midt i mellom de to første.
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #22 Skrevet 8. mai 2008 hehe, ser ut til at 3mann er en luremann hos de fleste da =) Håper kanskje han her kommer et par dager før termin da, siden jeg har fått alle over Eller nei.... 3 & 4 juni skal eldste på første skoledager, så det passer ikke! hehe.... Grugleder meg så mye
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå