våken_om_natta Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Får man automatisk epidural da, eller kan man bare få riestimulerende alene??
Gjest irismor Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Fikk ikke epidural, men nå ønsket jeg heller ikke å få epidural.
våken_om_natta Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2008 Hørtes ut på jm som om dette var noe som alltid ble gitt samtidig. Jeg vil gjerne unngå epidural jeg også.
tre_prinsesser Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 Jeg ble satt på drypp da riene avtok, men fikk ingen smertestillende. Bare si ifra at du ikke ønsker det!
Gjest irismor Skrevet 8. mai 2008 #5 Skrevet 8. mai 2008 Hadde med "ønskebrev" og skrev der veldig tydelig at jeg ikke ønsket epidural. Endte opp med spinalbedøvelse og hastekeisersnitt i stedenfor.
Scorpiogi Skrevet 8. mai 2008 #6 Skrevet 8. mai 2008 jeg fikk sånn, men ingen epidural.. syns ikke dryppet funket noe særlig....
ZamZam Skrevet 8. mai 2008 #7 Skrevet 8. mai 2008 Jeg ble igangsatt med drypp to ganger og fikk ikke epidural med en gang eller atomatisk. De foretrakk at jeg etter noen timer fikk epidural for da kunne de øke dryppet og jeg ville få en kjappere fødsel.. Noe jeg da gjorde, det og at det gjorde vondt.. Eneste jeg kunne tenke meg å forandre på med mine fødsler er at jeg skulle ønske at jeg kunne få beveget meg, men men..
våken_om_natta Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 8. mai 2008 Jeg endte også opp med haste-ks forrige gang. Derfor det har vært snakk om riestimulerende neste gang, så ikke fødselen skal drøye så lenge som sist.
Fire småtroll Skrevet 8. mai 2008 #9 Skrevet 8. mai 2008 Første gang fikk jeg drypp etter nesten to døgn med rier, isteden for å bli kraftigere opp mot 10cm åpning ble de svakere... Fikk aldri noe spørsmål om epidural. Andre gangen fikk jeg riestimulerende drypp på slutten fordi ungen tydelig var stor så de ville gi meg litt ekstra hjelp, epidural ble aldri nevnt den gangen heller. Tredje gangen ble jeg satt igang, de tok vannet og satte meg på drypp (jeg var moden), epidural var aldri noe tema denne gangen heller. Jeg har hatt forskjellige jordmødre alle tre gangene, så jeg har ikke noe inntrykk av at drypp og epidural hører sammen. Da ville det vel blitt nevt, eller jeg ville fått spørsmål om å få det... Men de fleste som får epidural trenger drypp da, fordi epiduralen svekker riene, kanskje det var det jordmoren din mente?
alvefrøken Skrevet 8. mai 2008 #10 Skrevet 8. mai 2008 jeg fikk ikke epidural, men spinalbedøvelse, for det endte i keisersnitt.
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 8. mai 2008 #12 Skrevet 8. mai 2008 Ja, jeg fikk epidural og fikk da riestimulerende drypp samtidig siden epiduralen ofte gjør at riene blir svakere.
minimegogtrollet Skrevet 8. mai 2008 #13 Skrevet 8. mai 2008 jeg fikk både riestimulerende drypp og epidural. Fødselen min ble satt igang og jeg hadde tøffe rier i 7 timer før jeg fikk epidural.Livet ble fantastisk etter at jeg fikk epidural, og jeg kommer garantert til å be om det om jeg skulle være så heldig å få flere barn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå