prekæs Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Er det stas å kjøpe en arkitettegnet brukt enebolig? Forstår godt at noen får tegnet en enebolig tilpasset sine behov. Men å annonsere med at den er arkitekttegnet når den selges er jo helt i tåka. Den er tilpasset familien som selger og det skal vel ganske mye til for at den er automatisk tilpasset kjøperen...om den er arkitekttegnet aldri så mye. Og ja. Jeg har akkurat lest boligannonser. Går dere på "arkitekttegnet enebolig selges"?
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Fniser litt av det selv, det er maaaange boliger som er "arkitekttegnet". Det eneste det betyr er jo at det ikke er et ferdighus som er satt opp. Så vi går ikke på det gitt. =)
Gjest irismor Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 Nei, er jo som du skriver. Den er jo tilpasset spesielt andres behov. Hvis den passer de behov vi har satt så ja, men ellers så er den ikke noe mer atraktiv enn andre "vanlige" boliger på markedet. Er nok for å prøve å presse prisen litt opp fordi den da er arkitekttegnet.
prekæs Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. mai 2008 Ikke sant. Og tipper jeg rett er også ferdighusene tegnet av arkitekter. Det spørs jo også hvilken arkitekt som har tegnet. Er temmelig stor forskjell på arkitekter. Noen er nytenkende og vil stå for produktet de leverer og noen gjør bare som en "døll" huseier vil, muligens i strid med sine egne idealer.
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #5 Skrevet 8. mai 2008 Når jeg tenker etter kommer jeg frem til at alle hus egentlig er arkitekttegnet. Alle ferdighus har vel sikkert blitt tegnet av arkitekt i utgangspunktet vel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå