Gå til innhold

Tar d virkelig så lang tid med barnetrygd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

fødte i mars,fikk brev fra nav om at barnetrygd ville komme i slutten av mai og at jeg ville få etterbetalt for april,greit nok,måtte innom nav for å oppgi kontonr,var innom og de sier at ja da er det i orden,du får første utbetaling i juni,hæh sier jeg,står jo i brevet at jeg får i mai,ja men du må huske på at sånt tar tid å ordne,men du får jo etterbetalt så det er ingen fare, for meg blir det heldigvis ingen krise,men jeg tenker at stakkars de som faktisk er avhengig av den trygden så skal de bruke 3 mnd på å få igang systemet?vedtaket i brevet mitt stod at jeg fikk i mai så jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor de på nav sa juni.får vente å se da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk ikke barnetrygden før 2 mnd senere.. ting tar jo litt tid ja, men det kommer veldig an på hvor rask du er til å sende inn alt av papirer selv..

Og jeg tror det er ytterst få som er avhengig av barnetrygden :) selv har jeg veldig lav inntekt, hadde ganske lav før jeg gikk i permisjon, og med 80 % av det igjen sitter jeg igjen med omtrent nada, men klarer meg helt fint uten trygdepengene for det..

Du får sikkert i mai, men det er jo siste i mnd da, så blir jo nesten juni.

Skrevet

fødte 15.feb, fikk utbet. 30.april!!! Enig i at det er altfor lenge. Har ikke sååå mye å si for meg heller, men likevel....

Skrevet

Jeg fikk barnetrygden etter 5 mnd... Sendte mail og ringte, men det hjalp tydeligvis ikke... Hadde visst "vært noe galt med datasystemet", hehe, klassisk unnskyldning! :o) Ble jo en god slant når den først kom :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...