Gå til innhold

Velger dere permisjon med 80% eller 100% lønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har egentlig valgt 100% lønn, men lurer veldig på om jeg har valgt rett, ønsker jo selfølgelig å tilbringe mest mulig tid med vår første lille baby.

Jeg har jobba 100% i mange år, og får derfor full permisjon. Etter permisjonen har jeg bare 20% stilling å gå tilbake til. Har jeg da rett til arbeidsledighetstrygd for de resterende prosentene?Og hva vil da arb.ledighetstrygden bli regnet ut fra?

Hva ville dere valgt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Hvis du har jobbet 100% i mange år og vil ha 100% perm, så må du velge 80%.... Dvs at da får du 80% lønn og 80% perm, SOM NAV kaller det, da får du 54 uker, -6 uker til far.

Jeg skal velge 80%, som er 80% lønn og 54 uker hjemme;) Jeg ønsker mest mulig tid med lillegutten min....

Så nå at jeg hadde lest feil og, gidder ikke fjerne svaret mitt, hehe, men hvis du føler du har valgt feil, så kan du endre på det kanskje? ;) Hvis du også har bare 20% å gå tilbake til, så er det vel også sjefen din som har gradert deg? Da skal du ha krav på dagpenger for de dagene/timene du ikke jobber. Dette ville jeg søkt om tidlig... du skal ha krav fra første dag du søker, men i og med du går hjemme, er det lurt å være føre var..... ;)

Ledigheten blir regnet ut fra gjennomsnittet de 3 siste årene... Har du hatt så og si lik lønn de 3 siste årene, gjør de det. Men skulle du hatt det siste året med feks 100tusen mer i lønn, ville dette gitt deg mer, men du er jo i perm når du søker dagpenger, så får deg har det ingen ting å si;)

Jeg er ingen perfeksjonist på dette, men vært gjennom det med NAV og dagpenger før, på alle måter, og snakket såååå mye med de angående perm nå, at jeg følger det ihvertfall;)

Lykke til da;)

Skrevet

Vi har valgt å være lengst mulig hjemme, men da med mindre penger... Vi klarer oss fint, det viktigste blir å tilbringe mest mulig tid med minsten :-)

Skrevet

Denne gangen har jeg valgt 80 % lønn slik at jeg får vært hjemme lenger. Forrige gang valgte jeg 100 % lønn men hadde ulønnet permisjon i 6 mnd. etter det.

Skrevet

Jeg skal ha 80% lønn og full permisjon. Den første tiden går alt for fort som det er. Har dessuten planer om å trappe ned til 80% stilling etter permisjonen.

Skrevet

Jeg skal ha 100% lønn, men tar 2 mnd omsorgspermisjon etter det, slik at jeg blir hjemme tilsvarende 80%. Da sparer jeg 20% av lønnen hver mnd, slik at jeg har penger de to mnd med omsorgspermisjon også.

På denne måten får jeg være hjemme like lenge som om jeg tok 80% lønn. MEN pappaen får også utbetalt 100% de 6 ukene han skal være hjemme, i stedet for 80% av lønnen sin.

Så på denne måten, så får vi være hjemme like lenge, jeg får utbetalt like mye penger, men pappaen får utbetalt mer penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...