Gjest Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Hva skjer hvis man serverer alkoholfri vin til mindreårige, f.eks. 13-åringer? Risikerer man anmeldelse da, eller vil ikke en voksen som serverer en 13-åring alkoholfri vin bli anmeldt?
Ravna Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Hvis den er helt alkoholfri kan det umulig være noe problem. (Ikke er det vin heller, det smaker utvannet druesaft!).
Gjest dagdrømmer Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 Det kan da ikke være ulovlig å servere alkoholfri drikke til hvem det måtte være? Det er jo alkoholen som er problemet
Dronningen! Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Men på den andre siden så trenger ikke mindreårige bli introdusert for etterligninger av den ordentlige voksendrikken. Hva er feil med brus?
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 hahaha..det er vel det samme som å gi saft, brus, juice...
Gjest irismor Skrevet 7. mai 2008 #7 Skrevet 7. mai 2008 Man må være 16 for å kjøpe alkoholfri vin og øl. Ikke noe særlig å servere det til 13åringer da. For å sette det litt på spissen så blir det det samme som å kjøpe øl og vin til 16åringer. Hadde min 13åring fått servert alkoholfri vin av andre hadde det nok blitt stjerneklart ja.
FrøkenSprøken Skrevet 7. mai 2008 #8 Skrevet 7. mai 2008 Veldig enig i at det umulig kan være noen vits i? Hvorfor skal små barn tilvennes den blodharrye kulturen det er å drikke alkohol i tide og utide? Ja, et glass vin i ny og ne er helt greit, men ikke før man er 18 år. Har ikke noe å si om den er alkoholfri eller ikke. Det er prinsippet. Synes ikke miniskjørt, sminke eller høye heler er noen særlig ålright heller for den del. La barna være barn, og oppdra jentene til å bli selvstendige individer med bein i nesa, og ikke jåledukker som drikker vin før de er ferdige med puberteten. For Christs sake! De er barn!
Dronningen! Skrevet 8. mai 2008 #9 Skrevet 8. mai 2008 Bra noen er enige om at barn kan få være barn og slippe å tre inn i de voksnes rekker for tidlig:o)
prekæs Skrevet 8. mai 2008 #10 Skrevet 8. mai 2008 Jeg er egentlig enig, men du skulle sett eldstegutten da han som ganske liten ble servert alkohofri drink. Med paraplyer, fine frukter og stjerneskudd. Stas det og han var sjeldent imponert:)
Gjest irismor Skrevet 8. mai 2008 #11 Skrevet 8. mai 2008 Jo men da er det en drink blandet av basisting, ikke blandet med alkoholfri vin ;-)
Scorpiogi Skrevet 8. mai 2008 #13 Skrevet 8. mai 2008 Jeg syns det var utrolig moro når jeg var mindre og fikk bananlikør....essens.... drakk likøressens så det sto i, og trodde selv jeg ble "full" selv om jeg nok innerst inne visste at de ikke ville gi meg alkohol... moro var det nå en stund... )
alvefrøken Skrevet 8. mai 2008 #14 Skrevet 8. mai 2008 hadde ikke servert alkoholfritt til barn nei.. Hvorfor ikke bare gi brus eller juice eller vann? De liker jo det bedre også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå