Gjest Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Følte istad som om det var noe i halsen min, hoster får det ikke opp, så er det nok bare slim men blir så redd, så lider jeg jo av angst og har hatt det før, men blir så redd når det skjer, sitter her og skjelver tror jeg skal dø.. har ingen å snakke med nå, huff .. noen som opplever sånn avogtil ??
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Har hatt min del av angstanfall, ja. Får du til å puste dypt selv om du er slimete? Selv om du ikke får hosta dette opp så kommer du ikke til å dø. Du får jo pusta akkurat nå! Hjelper det med en kopp kakao?
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 det er litt bedre nå. tok litt hostesaft og drakk masse vann og spiste noe.. bare livredd.. er skikkelig redd..
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Det er bra. Hva er du redd for? Døden? Angsten? Får du noe generell hjelp for dette? Du kan ringe legevakta og be om å få snakke med noen hvis du føler det blir for ille nå.
ScaryMama Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 Det er vanlig at mennesker med angst opplever en slik klump i halsen. Ofte så tror de at det kan være kreft el, og da blir de ekstra redde. Sannheten er at kreft kjenner man ikke, man opplever ikke denne klumpen. Hvis ditt tilfelle er det samme som så mange andre som lider av angst, så er det nok bare en muskel som strammer seg, og det kjennes ut som en klump som man ikke får verken opp eller ned. Unngå ting med stimulerende effekt, som kaffe, te røyk osv. Hvis det blir skikkelig ille og du får problemer med søvnen osv. pga den plagsomme klumpen, så kan det hjelpe å ta en benzodiazepine. Disse er avhengighetsskapende, men kan fungere godt i en kort periode.
FrøkenSprøken Skrevet 7. mai 2008 #7 Skrevet 7. mai 2008 Jeg kan også slite med slik angst til tider, men jeg er en veldig rolig og "fornuftig" person, så jeg vet at det ikke er farlig, og blir derfor ikke redd for å dø, noe som igjen gjør at angsten ikke blir så sterk. Psykologen min mente at dette var veldig bra! Si til deg selv "dette går bra" og trøst deg med at i morgen er det mest sansynlig over. Får du sove? En mild innsovningstablett kan være en god hjelp dersom du sliter med å sovne under slike anfall, og et angstdempende legemiddel kan i mange tilfeller gjøre angsten mindre. Anbefaler å ta kontakt med fastlegen din. Det kan jo ikke skade! Jeg har nå gått til psykolog i noen mnd, og er myyye bedre! (Hadde veeeeldig lite angst fra før av, da, men nå er jeg nesten kvitt den.) Klemme på
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #8 Skrevet 7. mai 2008 tusen takk, klumpen er borte nå.. er forkjølet og var nok slimklump eller noe, men jeg har hatt panikkangst i ett år nå, så idag er det andre dagen på en uke jeg har hatt angstanfall, er redd for å dø ja, at noe skal skje helt sånn plutselig og jeg dø fort eller noe. datteren min har vært syk veldig mye disse siste ukene og har ikke fått sovet om natten, siden hun har lungebetennelse og hoster kraftig hele tiden samtidig astma.. blir så bekymret for henne også.. så har jeg eksamen neste uke.. føler alt topper seg opp nå.. føler meg litt dum nå som bare søkte meg inn her og skrev liksom.. føler jeg må bare prate med noen når dette skjer
FrøkenSprøken Skrevet 7. mai 2008 #9 Skrevet 7. mai 2008 Det skal du ikke være! Jeg blir helt motsatt av deg. Vil gjerne ha noen sammen med meg (får som regel nagstanfall hvis jeg og mini skal være alene en hel helg eller noe) men onsker ikke å snakke med noen.' Tar ikke telefonen, og er ikke på msn eller din baby. Et lurt tips er å finne ut hvilke faktorer som kan være med på å utløse angsten din, og så prøve å jobbe med disse situasjonene. Ikke unngå dem, men prøv å gradvis venne deg til dem. Når du bare har slitt med dette i et år er sjansen stor for at du blir helt kvitt det, men oppsøk en lege allikevel! Det er nesten en forutsetning for at du skal bli kvitt det... Lykke til videre i eksamensperioden. Vet hvor tøfft det er! *klem*
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #10 Skrevet 7. mai 2008 tusen takk, jeg vet det er bra å gå å få hjelp av legen men er så redd for å måtte ta lykkepiller eller noe andre medisiner.. og har utviklet seg til angst for å gå til legen, redd han skal si det kanskje er noe gale med meg eller noe.. er redd for sykdommer, og får ofte symptomer hvis jeg innbillr meg at det er noe gale med meg feks før var det nye sykdommer hver uke osv, føler det har hjulpet å ikke "tenke" på det,.. men får vel ta en liten tur til legen igjen da.. takk skal dere ha:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå