MamiMaribel Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Vi vurderer å dra på ferie dit da vi har et vennepar som bor der. Vi har tenkt på det i mange år, men hver gang drar vi et annet sted, fordi vi føler at landet er for farlig. Jeg har aldri vært der, og baserer redselen på ting vennene våre har fortalt. F.eks at familien til mannen bor innegjerdet bak TO høye murer, altså man må igjennom to porter med mange låser i før man kommer inn på eiendommen. For å komme inn i huset må man først igjennom en høysikkerhetsdør, deretter en ny sikkerhetsdør. Allikevel har de hatt innbrudd fire ganger. For et par måneder siden ringte venninnen min meg og fortalte at hun hadde drept en GRØNN MAMBA på kjøkkenet.............. Bare dette er nok til å skremme oss, hehe, men landet er jo så vakkert, og vi er altså fristet til å dra - med to små barn. Kan noen gi meg gode grunner til å dra/ikke dra ? ;-DDD
Mamma`n til turbo Skrevet 9. mai 2008 #3 Skrevet 9. mai 2008 Hei! Jeg bodde der nede i 9 mnd og opplevde aldri noe farlig. Man må absolutt ta sine forhåndsregler, men det er ikke sååå farlig som man skal ha det til. Bor man i ett gedigent hus med gjerdet og vakter så er faktisk sjansen for å ha innbrudd/bi ranet større, da vet jo "alle" at man har mye penger. Sør-Afrika er ett veldig segregert samfunn med tanke på fattig og rik, og forskjellene er het vanvittig store. Hvor i Sør-Afrika er det de bor? Det er jo stor forskjell på f.eks Cape Town (hvor jeg bodde) og Johannesburg. Det er ett fantastisk land, med fantastiske mennesker og en dypt tragisk historie som ligger kort tilbake i tid. Jeg ville aldri nølt med å ta med barnet mitt ned der, hvertfall ikke til f.eks Cape Town.
MamiMaribel Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. mai 2008 så flott å høre! de bor i durban. vært der ?
Mamma`n til turbo Skrevet 9. mai 2008 #5 Skrevet 9. mai 2008 Nei, jeg var aldri i Durban, men hadde fere venner derfra. Fikk inntrykk av at det var en deiig strandby:-) Nei, dra dere og kos dere masse! Vennene deres vet jo hvilke "koder" som gjelder, så tviler på at dere skal få en negativ opplevelse.
snowcake Skrevet 9. mai 2008 #6 Skrevet 9. mai 2008 jeg har bodd i s.a og også vært i durban (var ikke så lenge i durban da, men var på et kjempestort marked,og en super jazzkonsert!) anbefaler dere å reise! særlig ettersom dere skal besøke kjente, som vet hva som er verdt å få med seg, hva man bør gjøre/ikke gjøre og sånt! kjempespennende land, på godt og vondt.
stolt mamma til gojenta! :-) Skrevet 9. mai 2008 #7 Skrevet 9. mai 2008 Enig med mamma'n til turbo. Man må ta sine forhåndsregler, men det er et flott land å reise til! Litt lang flytur men... Durban kan føles like mye indisk som afrikansk noen ganger, men en kjempeflott by!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå