Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til kontroll i dag (veke 24)

Alt såg bra ut, bortsett frå at i urinprøven min var det spor av sukker og protein...

Forstår ikkje heilt dette... eg har liksom bevisst prøvd å unngå sukkerholdige produkt.

Noken som ha erfaring med dette ? eller som veit om dette er alvorlig??

Skal tilbake med ny urinprøve mandag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sukker i urinen kan tyde på svangerskapdiabetes. Men trenger ikke være det..men sånn det ble oppdaget på meg.

Skrevet

og kva sjedde då???

litt engstelig eg veitu...

Skrevet

Hei! Jeg har også opplevd dette. Hvis du har sukker i urinen ved neste kontroll, må du sansynligvis gjøre en glucosebelastningstest. Den forteller om du evt har svangerskapsdiabetes. Da måles først blodsukkeret ditt fastende, så drikker du en blanding med druesukker/vann, og gjør en ny måling 2 timer etterpå. Verdiene du da får er avgjørende.

Proteiner kan være tegn på svangerskapsforgifting, men da sammen med høyt blodtrykk og ødemer i kroppen.

Jeg har selv svangerskapsdiabetes, men det går fint:)

Skrevet

jeg hadde sukker i urinen og tok glukosebelastning dagen etter og fikk påvist svangerskapdiabetes.

Da fikk jeg time hos diasykepleier og ernæringsfysilog på sykehuset og ble fulgt opp hver uke med svangerskapkontroller hver uke annen hver uke JM og lege.

Annen hver uke hadde jeg UL (vekstkontroll) Var med lege eller diasykepleier også hver uke..trur det var annen hver der også, og de fulgte opp blodsukkermålingene mine og så på resultatet av blodprøvene som jeg også tok hver uke for å se langtids blodsukkeret.

jeg hadde kostregulert og slapp insulin da. Gravide må holde seg under 8 i blodsukker..

Jeg har enda ikke fått påvist det dette svnagerskapet. er 24 uker nå skal til lege på fredag da. men jeg fikk det rundt uke 26-28 trur jeg.

Man blir iallefall godt fulgt opp da. Og mine unger ble gjennomsnittlig i vekt også . Fpr høyt blodsukker kan føre til litt store babyer, men man trenger ikke få det for om man har svangerskapdiabetes. Mine ble jo 3360 og 3790 :)

Men er ikke sikkert du har det hell da..

Skrevet

alle kan ha sukker i urinen en og annen gang,men de vil nok sjekke om dette fortsetter,da kan det vær svangerskapsdiabetes. protein i urinen kan vær en begynnende urinveisinfeksjon eller utflod i urinen. dette får du nok og sjekke ved neste prøve. hadde det vært forgiftning så hadde blodtrykket ditt økt og du hadde følt deg uvel. det ordner seg dette! =)

Skrevet

min svangerskapsdiabetes ble oppdaget med sukker i urinene i uke 16. nå er det hyppige kontroller og lavkarbo-kur.... ikke farlig når en blir fulgt opp av leger og jordmor. bare litt kjedelig å måtte måle blodsukker hele tida....må huskes....

litt protein her og sist, men de skal bare sjekke den innimellom. helt ukomplisert så lenge det ikke er mye eller en har andre symptomer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...