Gå til innhold

Lammeskinn i vogna om sommeren??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det begynner å bli skremmende varmt ute for tiden, og lillegutt er dermed også varm! Han ligger nå på lammeskinn og har en dundyne over seg. Bør jeg ta ut lammeskinnet?? Hva har jeg evt i bunnen i stedet?

Hva har dere gjort nå når det går mot varmere dager??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars stakkars stakkars... Håper han er prematur eller det finnes en annen forklaring til at du trenger å koke han...

Fjern skinnet og dyne! Legg et helseteppe i bunnen av vogna og ingenting over seg. Herlighet... Ville du ligget godt på skinnfell med dyne over deg ute nå????? Hva tenker egentlig folk med.. Har iallefall ingen respekt for mulig krybbedød..

Skrevet

HVA er galt med å svare ordenltlig da? ikke sånn nedlatende og slemt? hva er det med folk her inne? Ho kom med ett spørsmål, syns virkelig ho kunne få ordentlige svar uten å bli dømt nord å ned og bli annklaga for det ene og det andre!.

Skrevet

herregud for et svar. bruker dunpose ennå vi, må jo se ann ungen og. helseteppe under og ingenting over kommer jo ann på hvor mye klær man har på ungen da. Tenk deg litt om før du kommer med sånne svar....

Skrevet

Helt enig. Det er fryktelig mange som svarer forferdelig nedlatende på rettferdige spørsmål.

Jeg har selv problemer med å finne en filfredstillende løsning på for varmt eller for kaldt! Jeg lar skinnfellen være i vogna, men ligger med pledd over, for å regulere varmen der. Skinnfellen skal være temperatur regulerende, sies det.

Skrevet

Rolig rolig! Bare godt å lese at jeg tenker rett med at den stakkars gutten må være varm i vogna for tiden. ;) Men det er faktisk folk her inne som har gjort meg usikker. Skrev her inne for bare uker siden, og følte at meg som en dårlig mor som ikke hadde MER klær på gutten enn det flere her inne hadde.

Men nå ble jeg glad, for det betyr at jeg har en liten følelse innebygd på hva "for varmt" og "for kaldt" for den lille kan være.

Lammeskinnet skal vekk, og dyna får kun komme på om været tilsider det. ;) Så det er helseteppe som anbefales i bunnen i stedet??

Ps: Takk for støtten uansett Anonym. Enig i at temperamentet kan være NOE høyt her inne til tider!!!

Skrevet

Et godt lammeskinn regulerer varmen veldig bra; om sommern er det kjølig og godt og motsatt om vinteren!

Lillegutt her ligger på soveskinn fra Nøstebarn inne og er perfekt tempererert :) I vogna ligger han på lammeskinnet fra posen sin, men kun med en dundyne over - alt materiale er da ting som puster og regulererer varmen. Jeg har forøvrig aldri hatt behovet for å ha på han tykke klær siden skinnet og posen har regulert temperaturen.

HI, bare se an gutten din; kjenn i nakken om han er varm. Om du velger å ta ut skinnet så kan han ligge på et helseteppe som noen har foreslått eller rett på madrassen i vogna. Du kan evt legge en liten klut eller noe akkurat under hodet for å ta i mot evt gulp og sånne ting.

Bombe at man er anonym når man svarer sånn ja som over her. Er ikke noe vits å ta folk seriøse når de ikke har ryggrad nok til å vise nick, er ikke værre enn det :)

Skrevet

Takk CB-BabyBoy!

Har selv hatt lite klær på han i vogna, for han har vert varm nok med lammeskinn og dyne. Men har fått inntrykk av at "alle andre" har hatt så mye mer klær på, at jeg ble usikker. Men godt å høre at jeg tenker litt rett.

Får prøve lammeskinnet litt til, og evt lette litt på det som ligger over. ;)

Takk for alle gode svar, og god hjelp!!!!

Skrevet

Lammeskinn skal være bra sommer som vinter! Husker da jeg kjøpte mitt (har sommerbaby), mannen i butikken sa at han hadde kunder på Filippinene som brukte lammeskinn til barna sine.

Jeg ville i første omgang byttet ut dundyna med noe lettere... Et teppe kanskje. Evt ingenting over hvis han ellers er godt kledd.

Skrevet

Herregud å folk svarer her. Tulla ligger på lammeskinn uten noe over seg, lammeskinnet virker faktisk svalende i skyggen og hun har enda ikke vært svett selv om det er 20 grader i skyggen!

Jeg sku gjerne ha kost meg på skyggen på et deilig lammeskinn men hehe dem lager ikke i min størrelse, se ann å kjenn på nakken, er h*n svett bytter du ut skinnet, hvis ikke ser jeg ingen grunn til dette. :)

Skrevet

Ja, lammeskinn er supert sommer som vinter!! Ekte lammeskinn regulerer temperaturen godt. i tillegg er det jo mykt å ligge på (bunnen i vogna er jo hard...). Min tulle på 3 mnd lå på lammeskinn i 35 graders varme i syden, uten å bli svett!! Reguler heller det du har på av klær og tepper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...