6Ymamma Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Drinken ble kjøpt ved solsiden i Trondheim (tror det heter det) var en uteplass med 2 etasjer (tror jeg, lenge siden) Mener den var blank med grønnskjær i. Det lå noen grønne blader på toppen, som smakte pepperminte. Hva slags drink er dette?
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 lurte seg inn en h der gitt.. jaja litt "skriveleifer"er det rom for!
M-N & sassy-susie Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 bare blankt å myntebladet??? va det kanskje lime-båter åsså i den?? eg jobbe som bartender av å til, å det som e e at mange uteplassa "lage" sine egene drinka... så vanskelig å vite ka den hete eller ka som e i den?
6Ymamma Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. mai 2008 JAAAA YES, det tror jeg den heter=D Kan jeg finne oppskriften på nett eller? Den er kjempe god sant? Jeg elsket den!! Å fikk en lappe med navnet på, men den er jo rota vekk da=( Hvordan skrives det? Ser det er to som har svart og de er begge i samme "gata"
Shining Skrevet 7. mai 2008 #7 Skrevet 7. mai 2008 Jeg tipper det var Kyoto. Det er Trondheims-varianten av Mojito. Den inneholder gin istedet for rom. Kjempegod
M-N & sassy-susie Skrevet 7. mai 2008 #8 Skrevet 7. mai 2008 mojito e bare bacardi, knust is, sukker, limebåter å mynteblader og sodavann
6Ymamma Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 7. mai 2008 Godt mulig at det var lime-båter i den, men det husker jeg ikke. Husker at det var ganske spesielt med blader som fløt på drinken, aldri fått det før eller siden
6Ymamma Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 7. mai 2008 KYOTO, det var det!!! NÅ er jeg 100% sikker:D Husker at jeg skulle huske at det var et navn som lignet noe i duren med kyote ugly (en film) ÅÅÅÅ NÅÅÅ ble jeg kjempe glad:D
6Ymamma Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 7. mai 2008 OPPSKRIFT PÅ KYOTO trenger jeg da=) Gjerne en detaljert en=)
Dronningen! Skrevet 7. mai 2008 #12 Skrevet 7. mai 2008 Kyoto Ingredienser: 4 cl Beefeater London Dry Gin 3 cl friskpresset sitronjuice 1 cl Monin pasjonsfruktsirup 2 cl sukkerlake 4-5 friske peppermynteblader Schweppes Soda sitronbåt store isbiter Fremgangsmåte: Barutstyr: 1 Håndshaker 1 Stort Longdrinkglass 1 Røreskje Juicepresse? Garnityrkniv? Måleglass? Fyll håndshakeren med isbiter og ha i alle ingrediensene unntatt sodaen. Shakes i ca 6-8 sekunder Hell drinken usilt over i et stort longdrinkglass slik at isbitene og myntebladene også blir med. Fyll opp drinken med soda og rør forsiktig om. Pynt med en sitronbåt. Du kan nå servere en PERFEKT KYOTO ! Innsendt av: Roar Hildonen, Kontoret Bar & Brasserie, Trondheim
Shining Skrevet 7. mai 2008 #13 Skrevet 7. mai 2008 Oppskrift på Kyoto: 4 cl Gin 3 cl friskpresset sitronjuice 1 cl pasjonsfruktsirup 2 cl sukkerlake 5 friske peppermynteblader Isbiter Soda/Farris Sitronbåt Alt ristes i en cocktailshaker. Hell innholdet usilet over i et longdrinkglass og fyll opp med sodavann.
6Ymamma Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #14 Skrevet 7. mai 2008 1000 hjertelig takk skal dere ha=) Dette satte jeg meget stor pris på=) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå