♥Love is in the aiR♥ Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Tenker på ute nå som solen er her. Og om det er for kaldt for en på ca 1år å bade i sjøen i syden?
SkravleFruen Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Når er det da? I juli ligger vel badevanntemperaturen på rundt 23-24 grader.. litt varmere på overflaten ut på dagen, da solen "varmer" opp vannet litt! Jeg hadde ikke hatt noen betekneligheter med å la barnet få bade en liten stund dersom de ønsker det selv, og ikke skriker i motverge ;-) Det viktigste tenker jeg er at barnet skiftes på (våte klærne) etterpå, og tørkes slik at det ikke fryser når det kommer opp igjen på land. Ute i vannet tilpasser jo kroppen seg litt temperaturen, så det går nok så fint så )
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2008 Tenkte på nå i sommer her hjemme. Har jo så lyst å ta henne med å bade ute=) Også skal vi til kreta i september... Er jo varmt der, men vet jo selv at vannet er iskaldt når man kommer rett fra solen.=S Går sikkert fint ,men kom bare til å tenke på det=P *hønemor her*
SkravleFruen Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Jeg hadde mini med meg når han var 10 mnd i sjøen. Han fikk bare duppe beina i sjøen ( bor i Bergen, så dette var oppe mot fana ett eller annet sted), og "gå" litt der det var grunt. Han stortrivdes, og ble ikke plaget av at vannet var litt kaldt. En venninne adde en litt "tøffere" gutt enn meg - han krabbet rundt på grunnen og hadde det kjempeartig. Han lever i beste velgående i dag.. skal være litt vikinger...hihi.. går nok helt fint.. det viktigste er at du ikke lar dem få være ute i kaldt vann for lenge og at de holdes varme når de er på land
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. mai 2008 Så greit, for hun er jo snart 9mnd, og vil være 10-11mnd midt i sommeren=) Så blir sommeren bra i bergen i år også, så blir det bading=D Noen steder du anbefaler å bade med småtroll?
SkravleFruen Skrevet 7. mai 2008 #6 Skrevet 7. mai 2008 Liker meg i tømmervågen (eidsvågsneset), og oppe i fana (tror det er det det heter der...?) Du kjører inn mot fanafjellet, og tar av til høyre før du begynner "oppstigningen". Husker ikke hva det het der.. men det var utrolig fint med små barn. Vollande (eidsvåg) og grønnskjeret ( tertnes) blir litt "popis" for min del.. se og bli sett *grøss* Helleneset (også i eidsvåg eller nærmere NHH) har jef inntrykk av at passer bedre for litt større. Kommer litt an på hvor i Bergen du bor da:) Jeg bor i åsane, men hadde nok dratt til "fana" dersom det ble badevær
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. mai 2008 Hehe, bor i åsane=) så vollana og grønnskjæret er kjent;o) *liker ikke* Samme inntrykk av helleneste som deg også, men den i fana har jeg ikke hørt om, så den må nok prøves;) Tømmervågen... hmm, er det den som ligger litt lengre "ut" enn vollane? Kan se opp på det store hvite "leilighetsgreiene" som ligger med golfbanen derfra?Tror jeg kanskje har vært der for noen år siden, men har glemt stedet helt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå