helene0: jan09+jun11 Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Hm.. kanskje ikke så mange her som har vært på sin første kontroll enda. Lurer igrunn på om det er vanlig å ha med pappan til babyen? Har litt lyst at han skal være med, selv om det er min kropp så er det jo noe vi har fiksa sammen Også er det en ting til. Hvor tidlig ringte dere til legen og bestilte time for første kontroll? (var hos legen på grunn av noe annet og så kom vi inn på graviditeten. Jeg ringte jo til legen nesten med en gang jeg testet positivt... og han virket nesten litt overrasket. det spiller jo ingen rolle igrunn, jeg gjør jo det som føles riktig for min egen del, men ble bare nyskjerrig)
trultemor07 Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Jeg hadde med pappaen nesten hver gang forrige svangerskap. Har en MA før det, og da dro jeg til legen i god tro alene. Kan ikke huske jeg kjørte hjem en gang. Mener for all del ikke skremme, men for meg har det vært en trygghet å ha med barnefar. Hvor tidlig du bestiller time bestemmer du selv. Dro tidlig forrige gang, men for tidlig for kunne ikke se hjerteaktivitet. Denne gangen velger jeg å vente til den helt sikkert er der og vel så det:) Håper ikke du ble skremt av det jeg skrev. Det går helt sikkert fint for deg. Har fått en velskapt tulle på 7 mnd etter det.
lykkelig78 Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 Vi hadde med pappan første gangen, og skal ha han med på alle kontrollene! Syns det er viktig at han får samme info som jeg får, og han syns selv også at det var veldig fint å være med!
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Ingen pappa på første kontroll her. Er jo bare å fylle ut helsekortet, og det føler jeg ikke er såååå viktig at han får med seg. Fødested har vi valgt, og ellers er det jo bare veiing og at man får bok! Syntes heller han skal få være med senere når det er litt mer informasjon inn i bildet Men det er jo fra lege til lege hvor mye de gjør ut av den første kontrollen... Ikke så mye info der fra min lege, mer fra jordmor det Jeg ringte og spurte da jeg fikk positiv test. De ville følge meg opp litt tett denne gangen pga sa forje gang, så derfor skal jeg nå i uke 5+5. Så får vi bestillt tidlig ul og alt sånn Litt trygghet i det! Men ta den når du føler du trenger den, er du frisk og rask og alt er greit trenger du den kanskje ikke før sånn rundt uke 10!? Uke 8-12 er vanlig på mitt legekontor i allefall! Masse lykke til!
Maya_1 Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 Var på første kontroll i dag =) Det var meningen han skulle være med, men så kom det noe i veien. Foregikk stort sett ikke noe annet enn at legen registrerte en masse opplysninger og tok et par blodprøver, føler i ettertid han ikke hadde behov for å være der egentlig. Står vel at første kontroll skjer mellom uke 8 og 12, så jeg ventet noen uker og ba om en time til uke 8. Virket som det var litt tidlig i forhold til vanlig, men ikke for tidlig heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå