elin og gutta;) Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 er det flere her som liker å pusle i hagen? jeg har en nesten 130 år gammel hage, med frukt-trær,bær-busker og masse stauder som jeg ikke har identifisert enda. flyttet hit senhøstes når det meste var visnet ned. pappa skal få låne jordet å dyrke poteter og gulrøtter, og så skal vi ha kjøkkenhage med masse godt. ønsker meg stort drivhus, men får vel ta en ting om gangen. det er jo endel jobb og,selv om jeg ser det som helse i hvert minutt ute i frisk luft med arbeidshanskene på
Zupermam Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 jeg elsker å pusle i hagen min! Og med pusle, mener jeg å gå rundt og tenke på alt jeg skal gjøre når jeg får tid! ) send meg gjerne linker etc til nettsteder med hagetip, jeg trenger det!
entusiastisk Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 Jepp!! Jeg liker å pusle i hagen. Flytter til hus med stor hage om et par uker og har allerede startet kjøkkenhagen i stua her med over 200 spirende planter, hehe Gleder meg masse til å pusle på i den nye hagen. Har fått låne et drivhus som skal settes opp. Det blir gøy!!
elin og gutta;) Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. mai 2008 har dessverre ikke noen linker.... det fulgte en hyllemeter med hagestell-bøker med huset da vi kjøpte det i høst. alle er av god gammel årgang, men det er jo blomstene mine og:) flust med tanker og planer her og, men foreløpig får jeg rydde opp i det som er så jeg ser hva som finnes her. men et lyst-hus....sukk...ønsker meg det ja, med clematis klatrende oppetter.
elin og gutta;) Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. mai 2008 drivhus er på ønskelista her og. har så lyst å dyrke paprika og agurker:) og hjemmedyrkede tomater smaker 1000 ganger bedre enn de på rema!!!!!
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 8. mai 2008 #6 Skrevet 8. mai 2008 Jeg bare elsker å pusle i hagen!! Jeg er så heldig å ha et drivhus og der dyrker jeg alle sommerplantene mine pluss agurk, tomat til ungene og diverse annet... Ungene elsker det. De prikler og planter som bare det...de er vokst opp med jord under fingerneglene det er sikkert... he he he Bare så synd at det er begrenset hva som vokser og trives her i Lofoten. Jeg bor ved havet, så det kommer mye saltvann fykende til tider - pluss en god del vind...mye prøving/feiling, men slik er det bare. Ellers har vi et stort basseng innebygd i en terasse med levegger rundt, og på innersiden har jeg plantet diverse frukttrær (pære, epler, sur/søt kirsebær, plommer, kiwi) Ikke alt vi får frukt på, men det blir en liten smak til ungene på høsten.... Har en stor tomt så her er nok å gjøre hele tiden. Nå skal jeg ut å rake plen, renske opp i x antall blomsterbed, rengjøre dammen, ordne jordbærlandet pluss pluss pluss. Nå skal lillemann sove, så da er det bare å hive seg rundt!! )) Ha en fin dag alle sammen!!!
anette&tutta mari :) Skrevet 8. mai 2008 #7 Skrevet 8. mai 2008 åh herligheten så idyllisk:) heldig du/dere! jeg har også hage gleder meg bare til å plante ut urtene mine; har sådd persille, tomat, gressløk, peppermynte, gulrøtter (spørs om de gror men..) og sukkererter:) de er inne nå siden det er kaldt om natta, men kan vel snart plante de ut. og så gleder jeg meg til etter at tutta er født: da skal jeg beise litt ute og pusse opp inne..holder meg unna maling nå . . god sommer alle sammen!
LilleLykkeMor Skrevet 8. mai 2008 #8 Skrevet 8. mai 2008 Jeg har akkurat fått meg en hage! Den første hagen min! Den er ikke så fin enda, veldig ujevnt og masse mose, og masse blomster som plutselig dukker opp her og der. Jeg overtok huset i vinter, og da var jo alt dekket med en halv meter snø. I år blir det mest å pusse opp inne, men vi legger en del planer for hvordan vi kan gjøre det til neste år. Men har prøvd å gjøre det beste ut av det som er, kuttet litt i et epletre, raket og pyntet litt der det var mulig :-)
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #9 Skrevet 8. mai 2008 ååhh!! dere er så heldige!! jeg har bod hele livet "sørpå" men nå bor jeg i alta. her er det ikke en grønn spire ute enda. elsker fine hager.. men her oppe har jeg ingen. men jeg har masse blomste og små trær inne i huset. pluss at jeg har tatt in litt bjørkeris som har fått små blader som skal brukes på 17 mai! hihi.. sambo syntes jeg er rar.. men han veit stakkar ikke bedre.
elin og gutta;) Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 8. mai 2008 det er litt idyll med hage... sønnen vår på 6 år syns det er så gøy å hjelpe til. noe er han jo for liten til,men det er ikke lett å forstå nei. ønsker meg basseng jeg og. eller aller helst jacuzzi. det er så deilig,og kan brukes hele året. har et hjørne her jeg har lyst å bygge et lite badstue-hus og ha platting med jacuzzi utenfor. kan bare ikke rekke alt den første sommeren. huset må også årnes litt.... idag skal jeg plante ut knollene som ligger i kjelleren. må bare bestemme meg for hvor. fant en veldig fin halv tretønne på et hagesenter igår. har lyst å ha markjordbær i den. den er ganske stor, så det blir en liten mini-åker oppi der, og selvfølgelig litt mindre ugress og en god høyde:) noen som har prøvd jordbær i krukke eller tønne? vet jo ikke om de vil like seg enda da men. til neste år håper jeg å få til å lage et lite hus som jeg kan ha en geit,kaniner og høner i også. det er så koselig, og kjempefin gjødsel:) og til stor glede for ungene. jeg er vokst opp med høner og kaniner selv og det var veldig stas. passer i en romslig hage på landet syns jeg. og kanskje kan geita ta sommerjobb med å gnage ned litt ugress på jordet:) pappa vil nok helt sikkert hjelpe meg å bygge litt bur:) ha en fin dag ute i hagen:)
elin og gutta;) Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 8. mai 2008 all medfølelse.... 17 mai uten museører på bjørka vil ikke jeg ha heller nei:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå