Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tale30
Skrevet

Hei

Håper at noen av dere har noen positive erfaringer som kan gi meg lys i tunnellen.

Jeg er 6+3 nå, og har de siste dagene vært helt utrolig trøtt. Dagene på jobb går som år, og jeg har ikke energi til å gjøre noe konstruktivt nnår jeg kommer hjem. Det føles som om at jeg går rundt og er konstant fyllesjuk.

Er det noen som har hatt det samme, og som har opplevd at det går over etterhvert? Håper virkelig at jeg ikke får 9 mnd med dette!!! Er i tillegg midlertidig ansatt med 3 mnd kontrakt ut juni, så jeg kan ikke være borte for da får jeg ikke forlenget, og dermed får jeg dårlig grunnlag for fødselspenger (heia regelverket som tillater midlertidig ansettelse, det er jo veldig greit for arbeidsgiver å skvise ut en gravid og trett kvinne)

Håper på oppmuntrende svar, for jeg kjenner at jeg allerede blir litt satt ut, selv om jeg helt sikkert ikke har noe å klage på i det hle tatt i forhold til mange andre! Også jeg som hadde ambisjoner om å opprettholde trening for å holde meg i form..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åå, jeg har det akkurat på samme måten. Kikker på klokka hvert 10. minutt på jobb, for jeg er så utrolig sliten. Det er såvidt beina orker å bære meg og jeg er helt daff i kroppen. Håper at dette går over snart. Jeg er bare 4+6. :-)

Gjest Tale30
Skrevet

Det er definitivt ikke noe moro.

Har hørt et sted at morkaken etter 12 uker overtar hormonproduksjonen og at man da føler en ny energi.. men vet ikke om dette stemmer.

Vi får håpe at noen her inne med gode erfaringer kan forbarme seg over oss og gi oss håp ;) Hvis jeg bare visste at det var for et begrenset tidsrom, men det er vel individuelt hvordan man har det under et svangerskap.

Blir du varm i huden også når du er sliten? Det blir jeg. Det er ikke feber, men akkurat som om at huden føles varm.

Skrevet

Åh, uff. jeg er også sånn kjempe trøtt (er 5 uker i dag). Det går greit på jobb og litt utover ettermiddagen, men så er det bare slutt. Blir nesten litt apatisk.

Blir ikke sånn varm, bare har fryktelig lyst til å sove, men når jeg går å legger meg så er jeg lys våken igjen... masse tanker som snurrer i hodet. Så da blir det sikkert ikke så mye søvn på meg som kroppen trenger.. :(

Skrevet

Må komme med litt oppmuntrende ord jeg da :) Tror det er veldig vanlig å være utrolig sliten og trett i starten av svangerskapet, all energien brukes jo på å ta imot fosteret, produsere fostervann, vekst av livmor osv.

Fra forrige svangerskap husker jeg at trettheten endelig forsvant etter ca. 13 uker (så kom den tilbake helt på slutten, men da går man jo uansett ut i permisjon). Så det er absolutt håp :)

Skrevet

*puster lettet ut* takk for oppmuntring :)

Gjest Tale30
Skrevet

Takk for oppmuntring ja :) Bare 7 uker igjen da med andre ord ;) Håper jeg fortsatt har samboer da.. hehe neida, han er veldig støttende.

Skrevet

Det roer seg ned dette med trøttheten. Det går over en gang mellom uke 8-12. Jeg skjønner veldig godt hva du mener, jeg har vært totalvrak de første ukene begge gangene, men nå er det over heldigvis. 2. trimester er bare en fryd i forhold til 1. og 3.

Jeg er oppe og tisser "100 ganger" pr natt, er helt utkjørt pga det, men det kommer også til å roe seg nå som livmoren flytter seg oppover og ikke trykker så mye på blæren nede i bekkenet.

Skrevet

Å så godt å høre at andre også har det på samme måte!!! Er så trøtt og kvalm hele dagen og eier ikke konsentrasjon eller energi, faller bare om i sengen hjemme, men får heller ikke sove enda jeg er stuptrøtt...

Har karret meg på jobb hele uken, men i dag var det stopp. Godt å høre at vi er flere :)

Skrevet

Er forresten også 6+3 så da ligger vi likt i løypa Tale30 :)

Skrevet

Melder meg på denne! Jer er neste ubrukelig, går i dvale og suser hele dagen. Gjesper på jobb og er såå trøtt.. Akkurat som deg Grublegruble så får jeg heller ikke direkte sove når jeg legger med nedpå litt..... hahah dette er til å bli surrete av:)

-ble nesten hjemme idag jeg også, men hadde noen viktige avtaler så jeg måtte karre meg på jobb..

Vi er nesten likt Tale og Grublegruble ! Jeg er 5+2 idag :)))

Skrevet

Jeg er 6+3 i dag, og denne uka har jeg vært utrolig trøtt!! Dagene på jobb er forferdelig lange, og det eneste jeg har lyst til om morgenen er å bli liggende i den gode senga.. Gleder meg hvertfall veldig til de magiske 12 ukene er fullgått, og jeg kan forklare på jobben hvorfor jeg har virket så sløv den siste tiden.. :)

Skrevet

Hei=) Er innom fra 2. trimester og så innlegget ditt. Vet akkurat hvordan du har, slik hadde jeg det også. Alt var ett ork, gadd ikke gjøre annet enn å ligge på sofan etter jobb.. Merket atlitt av energien kom tilbake i uke 10. Nå er jeg i uke 13 og er ikke plaget lenger =) Så trøst deg med at det går over =)

Lykke til videre i Svangerskapet =)

Skrevet

Så litt lenger opp at det føltes som å være fyllesyk..VELDIG GODT FORKLART=)

Jeg føler det også slik og tror jeg venter en gutt..hadde det slik med vår første gutt og ikke med jenta, så tror nok det blir en gutt denne gangen=)

Gjest Mammamoms
Skrevet

Hei slappfisker :-)

Jeg vet også veldig godt hvordan det er å være så trøtt at du omtrent ikke kommer gjennom arbeidsdagen, og når du kommer hjem finnes det ikke mer energi!

Jeg er nå 10+1, og har merket forandring de siste dagene. Faktisk ganske plutselig. Jeg har også slitt med en matlyst omtrent lik null, men nå er den også på vei tilbake! Akkurat i dag kjenner jeg at jeg er litt mer trøtt igjen, men ellers har så absolutt trøttheten lettet mot sånn den var.

Lykke til videre! Senk skuldrene og ikke hver SÅ nøy med alt hjemme. Det er viktig at kroppen får litt ekstra med hvile.

Skrevet

Er faktisk ikke trøtt jeg...Kommer meg opp mye lettere opp på morgenen også :) Eneste jeg er trøtt noen timer på ettermiddagen...

Gjest Tale30
Skrevet

Ikke at jeg unner folk å føle seg shabby, men det er deilig å høre at man ikke er alene ;)

Det er vel bare å forsøke å slappe av ja. Flaks for meg skal jeg jobbe lørdag også så det blir bare en fridag mellom to uker.. men det får gå :) Det er bare å bite tenna sammen. Jeg har i alle fall ikke noen direkte forpliktelser når jeg kommer hjem jeg.. tenker på dem med både ett og flere barn å ta seg av samtidig som at formen er laber. Jeg er nok litt lettsytete :)

Samboeren min er veldig omsorgsfull og forståelsesfull. I dag kom han i rushen for å hente meg på jobb fordi han syns jeg hadde på meg for mye klær til å gå hjem i varmen :) Men jeg merker at han kanskje ikke forstår helt hvor trøtt jeg er i og med at jeg ser frisk og rask ut ellers. Det er liksom ingen synlige bevis på graviditet enda. Men jeg kan definitivt ikke klage :)

Jeg ønsker lykke til med svangerskapet til dere alle. Og Grublegruble: Hvis du har kommet like langt som meg så har vel du også termin nyttårsaften da :) Skal vel få trynet smurt over forsida på den lokale avisa nå da.. tatt noen minutter etter fødsel ;) Håper de ikke har stengt alle fødeavdelingene forresten.. det er jaggu mye rart de får for seg når det gjelder helligdager og ferieavvikling kontra fødeavdelinger..

Skrevet

Kjenner meg veldig godt igjen... Og jeg kan trøste deg med at det går over!!! (er veldig få som er plaget med det hele sv.skapet hvertfall).

Er student og hadde praksis de mnd det gjalt, så kunne ikke ta meg fri eller sykemelding heller. Hadde vurdert gradert sykemelding hvis jeg hadde vært i vanlig jobb for jeg var virkelig sliten.

Mine dager besto i å "gå på jobb", komme hjem og sovne på sofaen. Har heldigvis en fantastisk mann som lagde middag til meg denne perioden. Våknet fra sofaen og spiste, og sovnet igjen halvannen time etter middagen og sov til neste morgen. Som du skjønner hadde jeg ikke særlig mye liv.. Talte dagene til jeg var ferdig...

Hos meg ga trøttheten seg etter 12-13 uke. Mitt råd er å slappe av så mye som mulig i helgene eller når du har fri. Du trenger alt overskudd du kan få! Energien kommer tilbake, og da kan du heller gjøre litt mer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...