Gå til innhold

Hvor mye godterier spiser dere egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser stadig om spørsmål som går på vekt i forhold til uker her inne, og det ser jo ut som de fleste legger på seg normalt.

Men klarer dere å ha et sundt kosthold? Jeg er ikke flink altså, men man kan jo velge kiloene litt selv.. Vi skal ikke tenke på linjene når vi går gravide, men vi gjør det jo allikevel. Jeg er større denne gangen enn det jeg var forrige gang, men tenker at jeg kan jo takke meg selv litt. Sist svangerskap gikk jeg tur med hunden hver dag og var veldig aktiv, og la på meg 11 kg totalt. Det er jo lite.

Jeg er fryktelig glad i mat og snop, og spiser ikke kjempe sunt, men holder meg unna gatekjøkkenmat og den slags, det liker jeg ikke uansett. Men i helgene blir det mye snop og brus, og er det noe igjen etter helgen så knasker vi på det hele uka! hvor mye snop spiser dere andre egentlig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg driver å kjefter på meg selv om dagen.. Greier ikke å styre unna is! Det er min store svakhet. Men tenker som så at det er mindre sukker i is enn i sjokolade.. Men det blir nok en liten treat om dagen. Vet det ikke er bra men greier ikke å styre unna:-( Bestandig vært sånn da..

Skrevet

Jeg spiser knapt noe ,har ikke lyst på...så føler meg heldig der. Blir litt brus til maten i helgen om vi har...og kanskje litt potetgull også. Drakk også en milkshake fra mcrn igår, det var godt;)

Skrevet

Oj glemte å skrive, sånn er jeg alltid og har vært sånn mine to første svangerskap også. Trente og spiste sunt men la på meg henholdsvis 25 og 27kg...så ikke alltid man kan bestemme selv. Heldigvis gikk det fort av igjen da.;)

Skrevet

Nei, ikke alltid kan man velge selv, det er sant.. Jeg spiser nok litt for mye godt eller is, og dessuten har jeg fått bekkenløsning, så da sitter jeg liksom her da!! Prøver å ut en liten tur hver dag, men det er ikke mye som skal til før jeg får skikkelig vondt.. Men mine kg gikk også veldig lett av sist! Jeg la på meg 11, og tok av meg 9 på sykehuset (var 8 dager på shuset), så da kan man ikke klage... MEN som sagt tror jeg desverre ikke det blir så rosenrødt denne gangen

Skrevet

I første svangerskap la jeg på meg 18 kg totalt og 15 kg forsvant av seg selv rett etter fødsel. Med litt ekstra innsats klarte jeg å ta av 10 kg i tillegg. Så jeg har et bedre utgangspunkt denne gangen. Jeg er 24+3 nå og har lagt på meg omkring 8-9 kg. Tenker på mye på hva jeg putter i meg, men noe ekstra blir det nok innimellom. Men jeg fråtser ikke i maten.

Jeg spiser normalt i matveien. To skiver til frokost med lett-ost, skinke, makrell e.l.+ ett glass juice eller vann. Så spiser jeg noe enkelt til lunsj (et rundtstykke, knekkebrød, banan, e.l.). Jeg spiser alltid middag ved 15-16 tiden og da er det én porsjon som gjelder og det skal alltid være grønnsaker til det jeg spiser. På kvelden tar jeg et par brødskiver og en kopp grønn te eller noe liknende. Hender jeg skeier ut med kakao eller noe også.

Nå som varmen er her blir det fort litt is én gang om dagen. Har alltid noe snop til overs fra helgen, men jeg prøver å ikke spise noe særlig mer enn én liten ting hvis det er noe. I helgen unner jeg meg is, deler potetgull med samboer, en sjokolade, litt kjeks kanskje e.l. Jeg går for tiden på sitronvann-kur for å prøve å få ned blodprosenten, og det fører til at jeg er mer mett og har mindre lyst på søtt. Men noe usunt blir det nok fire-fem dager i uken, men det blir ikke store mengder ut av det. Jeg drikker sjelden brus og saft, for jeg drikker mest vann/Farris Bris o.l.

Skrevet

jeg var sikker på at jeg skulle bli en skikkelig sjokoladebums når jeg ble gravid,siden jeg alltid har vært svak for det. (den møørke vell og merke) men jeg har mistet helt sjokoladelysten! helt utrolig! =D har bare lyst på sunne ting,frukt, grønnsaker,fisk, yoghurt og farris! =) føler meg kjempeheldig! men vet det kan forandre seg.. bank i bordet! =D

Skrevet

Spiser alt for mye dålig mat og snop dessverre.. Spiser for mye av sånn mix smågodt med masse e-stoffer i=( Føler meg skikkelig skyldig når jeg ser her inne hvor flinke alle andre virker i matveien.

Satt meg målet å få et bedrekosthold og bevege meg mer de 14 og 1/2 ukene jeg har igjen nå da, krysser fingrene for at jeg får det til!=)

Skrevet

oopps! Jeg spiser snop hver dag nå, jeg! Huff! LAKRIS er jeg blitt heelt avhengig av, og tar gjerne en liten sjokkis også :) Har gått opp 10 kg i uke 21.Sikkert litt for mye!

Skrevet

Jeg spiser endel godterier o.l., dessverre. Jeg prøver å kutte ned, da... Men det blir endel sjokolade, spesielt på slutten av arbeidsdagen når blodsukkeret er i ferd med å stupe og jeg ikke har lyst på NOE annet. Jeg PRØVER å leve relativt sunt, men egentlig spiser jeg vel nesten sånn som før - bortsett fra at jeg har kuttet kraftig ned på brusdrikkingen. Jeg har vel egentlig så god samvittighet for det (er colaholiker) at jeg unner meg litt sjokolade innimellom. :)

Skrevet

Prøver å spise som jeg stort sett har gjort. Blir litt godteri fredag og/eller lørdag, men prøver å begrense meg. Blir kanskje litt mye frukt til tider, men bedre det enn snop inbiller jeg meg.

Men hva regner dere med mye/moderat/lite godteri egentlig?

Hvis dere sier at dere unner dere litt godteri, hvor mye regner dere da?

Skrevet

Det blir noe godt hver eneste dag. Spiser ordentlig mat, ikke noe gatekjøkkenmat. Jeg er skikkelig godtemoms fra før av da. Prøver å skjerpe meg og det går greit 1 dag også er det i gang igjen.

Går 1 times tid hver dag.

Skrevet

Jeg jobber som servitør, og på kjøkkenet finnes det ALLTID noe godt( sjokoladenemesis, gulrotkake, skåler med overflødig glasur, osv...) lett å forsyne seg litt av dette... pluss vi disker opp med litt milkshake, iskaffe moccaer med MYE sjokolade og krem, lunsjbuffeter som inneholder de deiligste retter og desserter....men jeg er flink til å styre unna enkelte dager også, å så jobber jeg ikke hver dag, men jeg har et sundt kosthold som består mest av rugbrød og magert pålegg, så om jeg unner meg en is eller et kakestykke, eller .feks en kaffe mocca om dagen, så trodde jeg ikke det skulle ha så forbanna mye utslag...jeg er jo aktiv så og si hele dagen..hadde vært noe aent om jeg lå på sofaen med hodet opp en pose nidars favoritter:P

Skrevet

har holdt meg unna godteri i svangerskapet (minus en gang jeg drakk brus i en venninnes bursdag og noen helger hvor jeg har spist sjokkis), men i forigårs hadde jeg bursdag. da tok jeg ett kakestykke og 5 is (sånne pinup) + ett glass brus og ett glass saft. prøvd å holde meg sunn og slikt, men noen ganger må man kunne kose seg litt ekstra:D

Skrevet

Vanligvis er jeg frøken sjokoman, men denne bebin nektet meg plent å ha i meg noe som helst av sjokolade eller andre søtsaker de første månedene av svangerskapet. (polkagriser var unntaket, de hjalp mot kvalmen pga peppermyntesmaken.) Nå er jeg 4 mnd overstått, begynner på uke 17 (18) i dag, og klarer både å spise is (dilla på Båt-is) og klarer å spise sånn kosepose-Stratos. Blir i godt humør hver gang jeg tar meg en sånn, de kuene på sjokoladebitene er så blide :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...