Rorrimamma Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Jeg er så usikker på hvilke felt jeg skal fylle ut på engangsstønaden. På mail fikk jeg at jeg ikke skulle fylle ut felt 2, imens på telefon sto to personer på NAV og diskuterte om jeg skulle eller ikke... Hvis noen kan med dette, kan jeg få sende deg litt mer detaljerte spm (punkt for punkt) på mail og kopi av søknaden? Gjør hva som helst tilbake som tjeneste! Begynner bare å bli utålmodig med søknaden.. Er i 30. uke nå og har behov for pengene snarest....
Rorrimamma Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #2 Skrevet 7. mai 2008 Eller, for deg som fylte ut for ikke lenge siden... Er det kun felt 1 og 3 jeg skal fylle ut? Eller felt 4 også? Hvilke vedlegg skal legges ved?
Edelweis Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 jeg fylte bare ut pnukt2. det som inneholder opplsninger om meg. så fyllte jeg ut kontonummer på punktet litt lengre nede. der det står noe om kontonummer. så skrev jeg under og sendte det inn.
Edelweis Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 du må sende med bekreftelse på graviditet og termin dato. jeg kopierte overste del av helsekortet mitt jeg. håper du ble klokere!=)
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 Det samme gorde jeg, + at jeg la ved kopi av helsekortet mitt, for at de skulle ha bevis på at jeg var over 26 uker.
Rorrimamma Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. mai 2008 Tusen takk for alle svar!! Så jeg skal ikke fylle ut dette med min og min samboers inntekt (han har jo jobb), men kun kopi av helsekort? Hørtes jo ikke så komplisert som jeg trodde ut... Hvis jeg ikke må fylle ut noe på felt 4, da vet jo ikke de noe om jeg er student e.l. Men det trenger de altså ikke?
Edelweis Skrevet 7. mai 2008 #7 Skrevet 7. mai 2008 du skal ikke fylle ut noe om din samboer. du skal krysse av at det er engangsstønad du skal ha, og fylle ut om deg selv. ogde sjekker opp om du er student og slikt. de ha oversikt over hvor mye du har tjent og lignende. =)
Edelweis Skrevet 7. mai 2008 #8 Skrevet 7. mai 2008 husk p føre på kontonummer, hvis ikke tar det så lang tid. å de ringer ikke deg for å sjekke, de venter til du ringer og etterlyser pengene. og kontonummer fører du på det punktet det står om hvor fødselspenger skal inn.. skjønner du? på det punktet om din arbeidsstatus. men det er alltså bare kontonummer du skal føre på i det punktet. ikke noe annet. ble sikkert mye rot dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå