Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er det noen som vet om barnehager har opptak i januar? Snuppa mi bli 1 år til desember, og jeg vil ikke ha henne i barnehage før hun er 1 år. Noen som vet om dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det :-) Ved årsskifte er det mange barn som går fra å være små og fylle to plasser til å bare fylle en, og da blir det plass til en til :-)

Skrevet

nå vet jeg ikke hvor du bor hen, men i oslo har barnehagene løpende opptak hele året - men det kan være vanskelig å få plass utenfor hovedopptaket. de prioriterer de som står på venteliste i forhold til hovedopptak

Skrevet

Jeg bor i Trondheim. Men når må man søke for å få opptak i januar da?

HI

Skrevet

Men det blir jo ikke flere ledige plasser på stor avdeling for disse barna som går fra å fylle to til å fylle en plass før til høsten igjen hvor de største barna begynner på skolen....

Hovedopptaket er på våren med oppstart i mai - august her jeg bor. Resten av året er det rullerende opptak, men da er sjansene mye midnre for å få plass.

Skrevet

Dette lurer jeg også på!

Skrevet

Trondheim har full dekning ved hovedopptaket, ikke ellers i året. Ville søkt nå med ønsket oppstart i januar, ev 31. desember. Dette er da suppleringsopptaket, som skjer løpende i året.

Ellers er det jo sånn i trondheim at alle søknader slettes 31.12, så alle må søke på nytt 01.01. Ellers legger trondheim ut liste over barnehager uten venteliste, det kan være greit å følge med der utover høsten. Ellers er det vel å ringe oppvekstkontoret og høre litt om utsiktene til plass, kan være de vet om nye familiebarnehager etc utover høsten.

Skrevet

Er det noen plass på nettet man kan sjekke om det er plass i div barnehager?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...