Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Hei! Er det noen som vet om barnehager har opptak i januar? Snuppa mi bli 1 år til desember, og jeg vil ikke ha henne i barnehage før hun er 1 år. Noen som vet om dette??
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Det er det :-) Ved årsskifte er det mange barn som går fra å være små og fylle to plasser til å bare fylle en, og da blir det plass til en til :-)
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 nå vet jeg ikke hvor du bor hen, men i oslo har barnehagene løpende opptak hele året - men det kan være vanskelig å få plass utenfor hovedopptaket. de prioriterer de som står på venteliste i forhold til hovedopptak
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Jeg bor i Trondheim. Men når må man søke for å få opptak i januar da? HI
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 Men det blir jo ikke flere ledige plasser på stor avdeling for disse barna som går fra å fylle to til å fylle en plass før til høsten igjen hvor de største barna begynner på skolen.... Hovedopptaket er på våren med oppstart i mai - august her jeg bor. Resten av året er det rullerende opptak, men da er sjansene mye midnre for å få plass.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #7 Skrevet 7. mai 2008 Trondheim har full dekning ved hovedopptaket, ikke ellers i året. Ville søkt nå med ønsket oppstart i januar, ev 31. desember. Dette er da suppleringsopptaket, som skjer løpende i året. Ellers er det jo sånn i trondheim at alle søknader slettes 31.12, så alle må søke på nytt 01.01. Ellers legger trondheim ut liste over barnehager uten venteliste, det kan være greit å følge med der utover høsten. Ellers er det vel å ringe oppvekstkontoret og høre litt om utsiktene til plass, kan være de vet om nye familiebarnehager etc utover høsten.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #8 Skrevet 7. mai 2008 Er det noen plass på nettet man kan sjekke om det er plass i div barnehager?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå