Gå til innhold

Hvordan uttaler dere MARIUS??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Marius rett frem,eller Marjus?

Er så mange som kaller sønnen vår for Noah marjus, men han heter da virkelig ikke Marjus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snakker fort, så her blir det ofte marjus...

enig i at marius er adskillig penere

Skrevet

Vi sier også Marjus...

Skrevet

Jeg er bergenser og det kunne aldri falt meg inn å si Marjus. Det er vel gjerne et østlandsfenomen, evt. et rullepår'enfenomen.

Skrevet

Blir vel mer Marijus, men dropper ikke "i"en. Mar-jus høres ikke bra ut da, men mari-us høres unektelig litt rart ut det og...så blir vel en "j" inni der for å myke opp.

Skrevet

Marius.. rett frem? tror ikke jeg bruker j... men kan hende om det går litt fort? ..

Skrevet

Gubben heter det...Er jeg sint blir det ofte Marjus, men går mest i Marius da;)

Skrevet

Sønnen vår heter Marius, meeen blir vel uttalt Marijus :P Og om noen år når han skal ropes inn blir det vel Maaaariuuuuussssss :o)

Skrevet

Ma-ri-us.

Med i her, ikke med j.

Skrevet

Jeg sier Marjus... med lang a. og har egentlig aldri tenkt over at jeg ikke sier det rett frem eller at jeg sier det feil. Jeg vet jo at man uttaler ien andre steder, men på østlandsdialekt synes jeg det virker litt omstendelig og unaturlig. Jeg har ikke lagt merke til at folk uttaler det annerledes enn meg -og det inkluderer folk som heter det selv! :)

Skrevet

MArIUs =P

Skrevet

Marius, ikke Marjus! Blir vel kanskje litt trykk på Ma, når jeg tenker meg om.... *sitter her og sier Marius for meg selv mange ganger*

Skrevet

Uttaler navnet rett fram, Ma-ri-us. Så travelt har jeg det ikke, gitt, at jeg kutter ut den ekstra tungekrøllen som kreves for å uttale navnet med alle vokaler. :-) Marjus er ikke direkte vakkert, da....

Skrevet

pappaen til lillegutt heter marius og jeg sier marjus:) det tror jeg de fleste andre som kjenner han sier også...

Skrevet

Maari(j)us. J'en er litt "av og på" Det blir vel kanskje en j-lyd? Men aldri Marrrjuss - uff..da får jeg helt frysninger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...