Thessa og Bebbis Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Jeg har virkelig ingen anelse jeg.. HJELPES meg! :S Alt skal være gjennomstekt og ikke gått ut på dato. Det har jeg fått med meg. Er det andre ting man ikke kan spise eller være forsiktig med? Eller drikke? Eller aktivitet? All info taes imot med STOOOOR takk!
Nina_J Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Man skal ikke drikke for mye kaffe eller cola ol. med koffein i. Og så er det noe med feit fisk som er over et visst antall kilo, men er ikke sikker på hvilken sort. Tror det er ørret...men er ikke sikker! Man skal heller ikke spise spekemat eller roastbeef. Så skal man helst vaske grønsaker, frukt og bær godt før man spiser de.
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 Hold deg unna rått kjøtt og tunfisk. Og papaya visstnok... Du finner en super oversikt på www.matportalen.no, under Råd til spesielle grupper :-) Mest overraskende er det kanskje at man kan spise sushi??
Thessa og Bebbis Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. mai 2008 JØSS! er det sant? Det hørtes veldig rart ut ja.. :-) merkelige saker! Tusentakk for råd. :-) Noen som vet noe om flyreiser og bedøvelse hos tannlege? Og er det sant at man skal unngå å farge håret i graviditetsperioden?
Nina_J Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 Jeg har også hørt dette med å farge håret. Men har også hørt at det er verre å være gravid å farge andres hår om man får fargestoffet på huden..har ikke peiling på om dette stemmer.. Når det gjelder flyreiser kan man trygt fly både i første og andre trimester, men x antall uker før termin, får man ikke fly. Det står noe på SAS sine hjemmesider om når man ikke får være med på flyet som gravid. Bedøvelse hos tannlege har jeg ikke peiling på..
Joakims mamma, -2 dager Skrevet 7. mai 2008 #7 Skrevet 7. mai 2008 Jeg skal til tannlege spesialist til uka og operere. Ringt og ga beskjed om at jeg er gravid og fikk beskjed direkte av TANNLEGEN at det var ingen problem. Det skal ikke være farlig å farge håret har min kusine sagt og hun er frisør. ( og har vært gravid selv, men måtte sykmeldes tidlig pga kunne ikke stå i hårfarings og permanent "lukten" hele dagen, for det var skadelig)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå